Mezipředmětové vztahy v rozvíjení interkulturní komunikační kompetence v psaní v anglickém jazyce
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F18%3A00103816" target="_blank" >RIV/00216224:14410/18:00103816 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Mezipředmětové vztahy v rozvíjení interkulturní komunikační kompetence v psaní v anglickém jazyce
Popis výsledku v původním jazyce
Interkulturní komunikační kompetence představuje transdisciplinární koncept, který se střetává na poli didaktiky cizích jazyků, lingvistiky, sociologie, psychologie, geografie, kulturních studií atd. Pro učitele je tedy rozvíjení interkulturní komunikační kompetence, co se didaktické znalosti obsahu týče, výzvou. Cílem posteru je porovnat složky interkulturní komunikační kompetence identifikované v projektovaném, realizovaném a osvojeném kurikulu devátého ročníku základní školy za účelem zjistit, které mezipředmětové přesahy jsou patrné v žákovském psaní v anglickém jazyce. Dané formy kurikula byly analyzovány za pomocí navrženého systému reprezentativních kategorií interkulturní komunikační kompetence. Výzkumná zjištění prokázala, že vyučovací předměty zeměpis, výchova k občanství a český jazyk – komunikační a slohová výchova mohou v rozvíjení interkulturní komunikační kompetence intervenovat. Zjišťování, jak lze tyto vyučovací předměty efektivně integrovat je pak hodno dalšího výzkumu.
Název v anglickém jazyce
Cross-curricular Links in Developing Intercultural Communicative Competence in Writing in English
Popis výsledku anglicky
Intercultural communicative competence represents a transdisciplinary concept which intersects with the fields of foreign language didactics, linguistics, sociology, psychology, geography, cultural studies etc. As such, developing intercultural communicative competence in class challenges teachers as for their pedagogical content knowledge. The aim of the poster is to align components of intercultural communicative competence identified in projected, implemented and attained curricula of the ninth grade of lower-secondary school in order to investigate which cross-curricular links are apparent from pupils’ writing in English. The curricula were analysed while using a self-designed system of representative categories of intercultural communicative competence. The research outcomes prove that Geography and Civics as well as stylistics in Czech may intervene in developing intercultural communicative competence. It is thus worth examining how to integrate these subjects effectively.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů