Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Reflection as a Tool for Developing Pedagogical Content Knowledge

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F17%3A00100187" target="_blank" >RIV/00216224:14410/17:00100187 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.eera-ecer.de/ecer-programmes/conference/22/contribution/41643/" target="_blank" >http://www.eera-ecer.de/ecer-programmes/conference/22/contribution/41643/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Reflection as a Tool for Developing Pedagogical Content Knowledge

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Our ambition is to present research taking place in the field of pre-service teacher education the aim of which is to find out in what ways student teachers’ of English as a foreign language construct their pedagogical content knowledge (PCK) and whether this process can be facilitated by using suitable reflective techniques. In other words, the main research question is whether a student teacher with a higher reflective competence constructs PCK in a different way from a student whose reflective competence is considerably lower.

  • Název v anglickém jazyce

    Reflection as a Tool for Developing Pedagogical Content Knowledge

  • Popis výsledku anglicky

    Our ambition is to present research taking place in the field of pre-service teacher education the aim of which is to find out in what ways student teachers’ of English as a foreign language construct their pedagogical content knowledge (PCK) and whether this process can be facilitated by using suitable reflective techniques. In other words, the main research question is whether a student teacher with a higher reflective competence constructs PCK in a different way from a student whose reflective competence is considerably lower.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů