Reflection as a Tool for Developing Pedagogical Content Knowledge
Popis výsledku
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
Výsledek na webu
http://www.eera-ecer.de/ecer-programmes/conference/22/contribution/41643/
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Reflection as a Tool for Developing Pedagogical Content Knowledge
Popis výsledku v původním jazyce
Our ambition is to present research taking place in the field of pre-service teacher education the aim of which is to find out in what ways student teachers’ of English as a foreign language construct their pedagogical content knowledge (PCK) and whether this process can be facilitated by using suitable reflective techniques. In other words, the main research question is whether a student teacher with a higher reflective competence constructs PCK in a different way from a student whose reflective competence is considerably lower.
Název v anglickém jazyce
Reflection as a Tool for Developing Pedagogical Content Knowledge
Popis výsledku anglicky
Our ambition is to present research taking place in the field of pre-service teacher education the aim of which is to find out in what ways student teachers’ of English as a foreign language construct their pedagogical content knowledge (PCK) and whether this process can be facilitated by using suitable reflective techniques. In other words, the main research question is whether a student teacher with a higher reflective competence constructs PCK in a different way from a student whose reflective competence is considerably lower.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Základní informace
Druh výsledku
O - Ostatní výsledky
OECD FORD
Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Rok uplatnění
2017