Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Znalost i vztah. Edukační strategie učitelky jako podpora inkluze různosti ve výuce

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F17%3A00100538" target="_blank" >RIV/00216224:14410/17:00100538 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Znalost i vztah. Edukační strategie učitelky jako podpora inkluze různosti ve výuce

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek představuje edukační strategie učitelky anglického jazyka, dějepisu a občanské výchovy relativně proslulé pražské školy, která se profiluje jako poskytovatel „smysluplného základního vzdělávání“ a efektivního vzdělávání různě disponovaných žáků. Příspěvek ukáže, že edukační strategie zkoumané učitelky stojí na znalosti o žácích a jejich vzdělávacích potřebách, na soustavné aktivizaci činností žáků ve výuce s orientací na jejich učení, která je motivována pozitivním vztahem učitelky k žákům a škole jako vzdělávací službě. Učitelka disponuje vedle toho dostatečným rejstříkem možných řešení situací ve výuce, který je ukotven v jejích subjektivních teoriích týkajících se didaktické transformace. Její subjektivní teorie jsou výsledkem soustavného reflektovaného učení se a též formálního a neformálního vzdělávání. Příspěvek představí čtyři příklady jednání učitelky ve výuce zaznamenané na video. K ukázkám má autor k dispozici její reflexi výuky ve formě stimulovaného vybavování. Informace o jejím profesním učení má autor z narativního interview. Příspěvek by měl ukázat, že efektivní inkluzívní vzdělávání je možné, ale nikoliv bez znalostí, pevných předsvědčení – subjektivních teorií učitelky řídících její jednání, vyspělosti postojů a týmové spolupráce ve škole.

  • Název v anglickém jazyce

    Knowledge and relationship. Educational strategy of a teacher as support for the inclusion of diversity in teaching

  • Popis výsledku anglicky

    The paper presents the educational strategies of a teacher of English language, history and civic education of the relatively famous Prague school. The school's profile is the provider of "meaningful basic education" and effective education of pupils of various educational needs. The paper shows that the educational strategy of the case-teacher is based on the knowledge about the pupils and their educational needs, on the systematic activation of the pupils in the education oriented towards their learning, which is motivated by the positive relation of the teacher to the pupils and the school as an educational service. In addition, the teacher has a sufficient set of possible educational approaches, which is grounded in her subjective theories about pedagogical transformation. Her subjective theories are the result of systematic reflection of learning as well as of formal and non-formal education. The paper will present four examples of a teacher's tuition recorded on video. The author has got her reflections on teaching available in the form of stimulated recall. Information about her professional teachings is given by the author from a narrative interview. The paper should have shown that effective inclusive education is possible, but not without knowledge, solid teachers' theories guiding their behavior, teachers' maturity attitudes and teamwork at school.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Perspektivy výchovy a vzdělávání v podmínkách současného světa

  • ISBN

    9788090524569

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    20

  • Strana od-do

    193-212

  • Název nakladatele

    Česká pedagogická společnost

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Ostrava

  • Datum konání akce

    17. 3. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku