Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Step by Step to the World of Science and Technology

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F18%3A00104528" target="_blank" >RIV/00216224:14410/18:00104528 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/ICETA.2018.8572278" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1109/ICETA.2018.8572278</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/ICETA.2018.8572278" target="_blank" >10.1109/ICETA.2018.8572278</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Step by Step to the World of Science and Technology

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper presents possible ways to solve the questions: How to drag the young people and kids in to the World of Science and Technology? What is the right time to start working with children to motivate them towards these fields? The answers are verified by more than ten years of author’s experiences in developing of education e-learning projects, organization of popularization and education activities such as "Days of experiments", courses and competitions about robots and electronics. The attention is focused on courses called "Build a Robot", "Electronics as a game", and "Building and programming robots" for the target groups of elementary and primary school pupils. The experiences confirmed that the optimal age for pupils of elementary schools to start a systematic co-work is between 8 and 9 years (3rd and 4th grades elementary school

  • Název v anglickém jazyce

    Step by Step to the World of Science and Technology

  • Popis výsledku anglicky

    This paper presents possible ways to solve the questions: How to drag the young people and kids in to the World of Science and Technology? What is the right time to start working with children to motivate them towards these fields? The answers are verified by more than ten years of author’s experiences in developing of education e-learning projects, organization of popularization and education activities such as "Days of experiments", courses and competitions about robots and electronics. The attention is focused on courses called "Build a Robot", "Electronics as a game", and "Building and programming robots" for the target groups of elementary and primary school pupils. The experiences confirmed that the optimal age for pupils of elementary schools to start a systematic co-work is between 8 and 9 years (3rd and 4th grades elementary school

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    ICETA 2018 16th IEEE International Conference on Emerging eLearning Technologies and Applications

  • ISBN

    9781538679142

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    197-203

  • Název nakladatele

    IEEE: Clearance Center, 222 Rosewood Drive, Danvers, MA 01923

  • Místo vydání

    New York

  • Místo konání akce

    Starý Smokovec, The High Tatras, Slovakia

  • Datum konání akce

    15. 10. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000457680400029