Didaktika cizích jazyků a její směřování v teorii a ve výzkumu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F18%3A00106684" target="_blank" >RIV/00216224:14410/18:00106684 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.pf.ukf.sk/images/docs/projekty/2017/pC-Cp/Inovativne_trendy_e_2018.pdf" target="_blank" >https://www.pf.ukf.sk/images/docs/projekty/2017/pC-Cp/Inovativne_trendy_e_2018.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Didaktika cizích jazyků a její směřování v teorii a ve výzkumu
Popis výsledku v původním jazyce
V příspěvku je nastíněna současná koncepce didaktiky cizích jazyků, která se dynamicky rozvíjí pod vlivem nejnovějších poznatků jejích četných referenčních disciplín a aktuálních společenských i jazykově politických požadavků na znalosti cizích jazyků. Rozvoj teoretické báze didaktiky cizích jazyků je doprovázen značným rozmachem empirického výzkumu učení a vyučování cizím jazykům, který se neustále zdokonaluje a je založen na polydisciplinární bázi. V druhé části textu je tento výzum charakterizován, přičemž je pozornost zaměřena na kvalitativní přístupy, jež v něm postupně nalézají své stabilní místo.
Název v anglickém jazyce
Didactics of foreign languages and its direction in theory and research
Popis výsledku anglicky
The paper outlines the current concept of foreign language didactics, which dynamically develops under the influence of the latest knowledge of its numerous reference disciplines and current social and linguistic policy requirements for foreign language knowledge. The development of the theoretical basis of foreign language didactics is accompanied by a considerable expansion of empirical research into foreign language learning and teaching, which is constantly being improved and is based on a polydisciplinary basis. In the second part of the text, this is characterized, and attention is paid to qualitative approaches that gradually find their place in it.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Inovatívne trendy v odborových didaktikách v kontexte požiadaviek praxe
ISBN
9788055812779
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
30-38
Název nakladatele
Katedra pedagogiky PF UKF v Nitre
Místo vydání
PdF UKF v Nitre, Slovensko
Místo konání akce
Pedagogická fakulta UKF v Nitre
Datum konání akce
13. 11. 2017
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—