Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Roads towards 21st Century Inclusive School

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F19%3A00108182" target="_blank" >RIV/00216224:14410/19:00108182 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://eera-ecer.de/ecer-programmes/conference/24/contribution/48207/" target="_blank" >https://eera-ecer.de/ecer-programmes/conference/24/contribution/48207/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Roads towards 21st Century Inclusive School

  • Popis výsledku v původním jazyce

    School diversity is a real phenomenon which schools need to tackle more and more often. This is also indicated by the number of publications focused on diversity in schools (Majhanovich &amp; Malét, 2015; Coulby, 2000). These sources present recent analyses of using identity as a tool of coping with the demands of a diversified society (see e.g. Seeley &amp; Wasilewski, 1996). The main objective of the presented project has been to identify and describe in detail the processes taking place in selected schools, which contribute to their pro-inclusive character.

  • Název v anglickém jazyce

    Roads towards 21st Century Inclusive School

  • Popis výsledku anglicky

    School diversity is a real phenomenon which schools need to tackle more and more often. This is also indicated by the number of publications focused on diversity in schools (Majhanovich &amp; Malét, 2015; Coulby, 2000). These sources present recent analyses of using identity as a tool of coping with the demands of a diversified society (see e.g. Seeley &amp; Wasilewski, 1996). The main objective of the presented project has been to identify and describe in detail the processes taking place in selected schools, which contribute to their pro-inclusive character.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA19-13038S" target="_blank" >GA19-13038S: Cesty k inkluzivní škole 21. století: etnografický přístup</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů