Zoologický lexikon znakového jazyka jako didaktická pomůcka
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F19%3A00113229" target="_blank" >RIV/00216224:14410/19:00113229 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Zoologický lexikon znakového jazyka jako didaktická pomůcka
Popis výsledku v původním jazyce
Monografie je věnována možnostem využití znakového jazyka ve vzdělávání žáků s postižením sluchu, a to v konkrétní oblasti – v přírodovědných předmětech. Kniha je členěna na teoretickou a empirickou část. V teoretické části je zpracován vhled do znakového jazyka, lexikografie znakového jazyka a představeny jsou možnosti jeho záznamu. V neposlední řadě je popsáno využití vizuálních médií v edukačním procesu žáků s postižením sluchu, s ohledem na jejich specifické potřeby a požadavky na výuku. V empirické části práce je prezentováno výzkumné šetření, jehož cílem bylo vytvořit zoologický lexikon online (neboli dvojjazyčný terminologický slovník českého znakového jazyka a českého jazyka pro oblast zoologického názvosloví), zjistit postoj žáků se sluchovým postižením a pedagogů ve vztahu k jeho využití a zhodnotit jeho přínos jako doplňkové výukové pomůcky ve vyučování. Pro dosažení stanovených cílů bylo využito kvalitativního výzkumu, s využitím polostrukturovaného interview s žáky s postižením sluchu a s jejich pedagogy.
Název v anglickém jazyce
Zoological lexicon of sign language as a didactic tool
Popis výsledku anglicky
The monograph is devoted to the possibility of using sign language in the education of pupils with hearing impairment in a specific area - in science subjects. The book is divided into theoretical and empirical part. In the theoretical part is processed insight into sign language, lexicography of sign language and possibilities of its recording are introduced. Last but not least, the use of visual media in the educational process of pupils with hearing impairment is described with regard to their specific needs and teaching requirements. In the empirical part of the thesis is presented a research aimed at creating an online zoological lexicon (or bilingual terminology dictionary of Czech sign language and Czech language for the area of zoological terminology), to find out the attitude of pupils with hearing impairment and teachers in relation to its use and evaluate its contribution as an additional teaching aid in education. To achieve the set goals, qualitative research was used, using semi-structured interviews with pupils with hearing impairments and their teachers.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
—
OECD FORD obor
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
9788021095618
Počet stran knihy
107
Název nakladatele
Masarykova univerzita
Místo vydání
Brno
Kód UT WoS knihy
—