Aditivní problémy teorie čísel ve školské matematice
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F21%3A00123497" target="_blank" >RIV/00216224:14410/21:00123497 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.emejournal.upol.cz/vol3no1.php" target="_blank" >http://www.emejournal.upol.cz/vol3no1.php</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Aditivní problémy teorie čísel ve školské matematice
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek vznikl na základě výzkumu zaměřeného na inovace metod, obsahu a forem vyučování matematice na základní škole a s tím spojenému zkvalitňování vysokoškolské přípravy budoucích učitelů matematiky na základní škole. V příspěvku jsou obsaženy formulace a naznačeno řešení některých jednoduchých aditivních problémů teorie čísel (určení pythagorejských trojic přirozených čísel včetně analogických úloh, rozklad čísel na součet kvadrátů atp.). Uvedeny jsou rovněž zajímavé teoretické problémy, jako např. kombinatorická teorie rozkladů konečných množin, Goldbachova hypotéza a prvočíselná dvojčata. Uvedené problémy mohou být využity při výuce budoucích učitelů matematiky na základní škole jako náměty k rozvíjení zájmu studentů o matematiku, případně k jejich motivaci k dalšímu studiu matematiky.
Název v anglickém jazyce
Additive problems of number theory in teaching of mathematics
Popis výsledku anglicky
The article was created as the result of the research oriented at innovation of methods, content and forms of school teaching of mathematics in connection with improvement of university education of future school teachers of mathematics. In the article there are included examples and indicated solutions of some easy additive problems of number theory (finding Pythagorean triads of natural numbers including analogical examples, partition of numbers into the sum of squares etc.). Among others, there are also given some theoretical problems, like combinatorial theory of finite sets partition, Goldbach´s hypothesis and twin primes. Such problems could be used while teaching future elementary school mathematics teachers as a tool for deepening their interest in mathematics and their further motivation.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Elementary Mathematics Education Journal
ISSN
2694-8133
e-ISSN
—
Svazek periodika
3
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
6-14
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—