Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Pilíře učitelské způsobilosti: nástroj pro mezioborovou spolupráci přípravě budoucích učitelů geografie

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F22%3A00130711" target="_blank" >RIV/00216224:14410/22:00130711 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.kggrr.fpvai.ukf.sk/images/geograficke_informacie/2022_26_1/GI_26_1_2022-58-71.pdf" target="_blank" >https://www.kggrr.fpvai.ukf.sk/images/geograficke_informacie/2022_26_1/GI_26_1_2022-58-71.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.17846/GI.2022.26.1.58-71" target="_blank" >10.17846/GI.2022.26.1.58-71</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Pilíře učitelské způsobilosti: nástroj pro mezioborovou spolupráci přípravě budoucích učitelů geografie

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek představuje zkušenosti autorů se zaváděním změn ve vzdělávání budoucích učitelů geografie. Příspěvek popisuje koncepční přístup ve výuce geografie, který posloužil jako ideová inspirace pro realizaci kritických změn ve vzdělávání učitelů geografie na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity v Brně. Následně uvádíme deset pilířů učitelských kompetencí, které vyplynuly z přenesení koncepčního přístupu na mezioborovou úroveň. V závěru poukazujeme na to, že úspěšná implementace koncepčního přístupu prostřednictvím deseti pilířů učitelských kompetencí s sebou nese potřebu zásadní koncepční změny, a to zejména v myšlení a jednání vzdělavatelů budoucích učitelů.

  • Název v anglickém jazyce

    Pillars of Teacher Competence: A Tool for Interdisciplinary Collaboration in the Preparation of Future Geography Teachers

  • Popis výsledku anglicky

    The paper presents the authors’ experience of implementing changes in the education of future geography teachers. The paper describes conceptual approach in geography education that served as an ideological inspiration for implementing critical changes in geography teacher education at Faculty of Education, Masaryk University in Brno, Czechia. We then outline the ten pillars of teacher competency that have emerged from bringing the conceptual approach to the interdisciplinary level. We conclude by pointing out that successful implementation of the conceptual approach through the ten pillars of teacher competency entails the need for a fundamental conceptual change, especially in the thinking and actions of educators of future teachers.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Geografické informácie

  • ISSN

    1337-9453

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    26

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    58-71

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus