Reflektivní pedagogická praxe jako prostředek vytváření kompetencí budoucího učitele MŠ
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F12%3AA13016O6" target="_blank" >RIV/61988987:17450/12:A13016O6 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Reflektivní pedagogická praxe jako prostředek vytváření kompetencí budoucího učitele MŠ
Popis výsledku v původním jazyce
Na katedře pedagogiky primárního a alternativního vzdělávání PedF OU v Ostravě uplatňujeme ke vzdělávání budoucích učitelů realistický přístup, jenž se promítá do konstruktivistického modelu, v němž při konstruování nových poznatků dochází k využití individuálních prekonceptů studujících. Za základní pilíř vzdělávání budoucích učitelů MŠ považujeme reflexi v systému propojování teorie s praxí. Reflexe je podstatou reflektivního procesu vzdělávání a je jedním z prostředků vytváření reflektivní kompetencea kompetence k růstu v průběhu zkušenostního učení se.
Název v anglickém jazyce
Reflective pedagogical practice as a means for the formation of future nursery school teachers´ competences
Popis výsledku anglicky
The Department of Pedagogy of Primary and Alternative Education of the Pedagogical Faculty of the University of Ostrava employs a realistic approach towards the education of future teachers, which is projected to the constructivist model, where the construction of new knowledge is based on the use of learners? individual preconcepts. We believe that reflection within the system linking theory with practice is the fundamental pillar of the education of future nursery school teachers. Reflection is the substance of the reflective process of education and is one of the means of the formation of reflective competence and competence for growth within experience-based learning.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Komplexnosť a integrita v predprimárnej, primárnej a špeciálnej edukácii
ISBN
978-80-555-0664-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
48-53
Název nakladatele
Prešovská univerzita v Prešove
Místo vydání
Prešov
Místo konání akce
Prešovská univerzita v Prešove
Datum konání akce
21. 9. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—