Guerilla geography – průzkumná geografie
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F22%3A00135197" target="_blank" >RIV/00216224:14410/22:00135197 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.kggrr.fpvai.ukf.sk/images/geograficke_informacie/2022_26_2/GI_26_2_2022-29-40.pdf" target="_blank" >https://www.kggrr.fpvai.ukf.sk/images/geograficke_informacie/2022_26_2/GI_26_2_2022-29-40.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.17846/GI.2022.26.2.29-40" target="_blank" >10.17846/GI.2022.26.2.29-40</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Guerilla geography – průzkumná geografie
Popis výsledku v původním jazyce
Guerilla geography, neboli průzkumná geografie, je metoda zkoumání a vnímání okolní krajiny kolem nás. Uplatnění najde i ve vzdělávání, zejména při práci v terénu, kde přináší žákům či studentům nový pohled na prostředí, ve kterém žijí. Průzkumnou geografii využíváme jako metodu pro sběr dat v terénu, se kterými pak studenti dále pracují. V didaktice geografie na Pedagogické fakultě MU jsou data využívána k identifikaci okolí a širšímu uvažování o využití krajiny. Pokud je průzkum pravidelný, lze sledovat a vyhodnocovat i změny, ke kterým dochází v okolí. Předložený příspěvek zobrazuje výsledky (výstupy) studentů a jejich subjektivní hodnocení této metody. Obecně je metoda velmi dobře přijímána zejména v lokalitě jejich bydliště, neboť tuto oblast znají nejvíce a díky průzkumné geografii objevují nové způsoby vnímání zdejší krajiny.
Název v anglickém jazyce
Guerilla Geography – Exploratory Geography
Popis výsledku anglicky
Guerilla geography, or exploratory geography, is a method of examining and perceiving the surrounding landscape around us. It can also be used in education, especially in fieldwork, where it brings pupils or students a new perspective on the environment in which they live. We are using Guerilla geography as a method for collecting data in the field, with which students then work further. In the didactics of geography at the Faculty of Education, MUNI, data is used to identify surroundings and think more broadly about landscape use. If the exploration is regular, the changes that occur in the surroundings can also be monitored and evaluated. The presented paper displays the results (outputs) of the students and their subjective assessment of this method. In general, the method is very well received, especially in the locality of their residence, as they know this area the most, and thanks to Guerilla geography, they discover new ways of perceiving the local landscape.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Geografické informácie
ISSN
1337-9453
e-ISSN
—
Svazek periodika
26
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
SK - Slovenská republika
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
29-40
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—