Žák s odlišným mateřským jazykem v hodinách zeměpisu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F23%3A00130948" target="_blank" >RIV/00216224:14410/23:00130948 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.geograficke-rozhledy.cz/archiv/166" target="_blank" >https://www.geograficke-rozhledy.cz/archiv/166</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Žák s odlišným mateřským jazykem v hodinách zeměpisu
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se zabývá začleňováním žáků s odlišným mateřským jazykem (OMJ) do vyučování v hodinách zeměpisu. Cílem příspěvku je pojmenovat bariéry, na které učitel, respektive žák s OMJ v zeměpise naráží. Popsány jsou dále zásady práce s dětmi v jazykově heterogenní třídě včetně praktických rad do výuky zeměpisu.
Název v anglickém jazyce
Pupils with a different mother tongue in geography lessons.
Popis výsledku anglicky
Pupils with a different mother tongue in geography lessons. The paper deals with the inclusion of pupils with a different mother tongue (DMT) in geography lessons. The aim of the paper is to list the barriers encountered by the teacher or the pupil with DMT in geography. The principles of working with children in a linguistically heterogeneous class are also described, including practical advice for geography lessons.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Geografické rozhledy
ISSN
1210-3004
e-ISSN
—
Svazek periodika
35
Číslo periodika v rámci svazku
5
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
24-27
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—