The development of preliteracy in the family of preschool children
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F23%3A00132007" target="_blank" >RIV/00216224:14410/23:00132007 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.pegasjournal.eu/files/Pegas2_2023_3.pdf" target="_blank" >http://www.pegasjournal.eu/files/Pegas2_2023_3.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.18355/PG.2023.12.2.3" target="_blank" >10.18355/PG.2023.12.2.3</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
The development of preliteracy in the family of preschool children
Popis výsledku v původním jazyce
The current study is part of a dissertation that deals with the development of reading literacy in a family of preschool children in kindergarten. This study aimed to determine the parental practices that influence preliteracy development in preschool children. For these purposes, a combination of research methods was used - a questionnaire, a diary of parents and an interview with parents. In this post, I present the interviews' results in comparison with the pre-test, which was aimed at determining language and speech skills. The results showed that the differences between parents' practices are noticeable, which to some extent corresponds to the results of individual children in a standardized language and speech skills test. At the end of the thesis, I consider the possible connections of these research findings.
Název v anglickém jazyce
The development of preliteracy in the family of preschool children
Popis výsledku anglicky
The current study is part of a dissertation that deals with the development of reading literacy in a family of preschool children in kindergarten. This study aimed to determine the parental practices that influence preliteracy development in preschool children. For these purposes, a combination of research methods was used - a questionnaire, a diary of parents and an interview with parents. In this post, I present the interviews' results in comparison with the pre-test, which was aimed at determining language and speech skills. The results showed that the differences between parents' practices are noticeable, which to some extent corresponds to the results of individual children in a standardized language and speech skills test. At the end of the thesis, I consider the possible connections of these research findings.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Slavonic Pedagogical Studies Journal (PEGAS Journal)
ISSN
1339-8660
e-ISSN
1339-9055
Svazek periodika
12
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
SK - Slovenská republika
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
95-103
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—