Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Inclusive Education as a Call for a Complex Social and Political Change

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F24%3A00137312" target="_blank" >RIV/00216224:14410/24:00137312 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.sav.sk/journals/uploads/10052247MISKOLCI_Inkluzivne_vzdelavanie_ako_vyzva_ku_komplexnej_spolocenskej_a_politickej_zmene_5_2024.pdf" target="_blank" >https://www.sav.sk/journals/uploads/10052247MISKOLCI_Inkluzivne_vzdelavanie_ako_vyzva_ku_komplexnej_spolocenskej_a_politickej_zmene_5_2024.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.31577/sociologia.2024.56.5.18" target="_blank" >10.31577/sociologia.2024.56.5.18</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    slovinština

  • Název v původním jazyce

    Inkluzívne vzdelávanie ako výzva ku komplexnej spoločenskej a politickej zmene

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Tento článok je prehľadovou štúdiou akademických článkov v oblasti pedagogických vied publikovaných v časopise „International Journal of Inclusive Education“ medzi rokmi 2013 a 2023, tematicky zameranou na politické, sociálne a konceptuálno-teoretické dimenzie inkluzívneho vzdelávania. Jeho cieľom je explicitne prepojiť pedagogické vedy a sociológiu skúmaním výstupov výskumu v oblasti inkluzívneho vzdelávania vychádzajúcich z pedagogických vied, ktoré sa zaoberajú reprodukciou nerovností a diskriminácie na systémovej sociálnej úrovni. Zameriava sa na otázku spoločenského a politického rozmeru konceptu inkluzívneho vzdelávania. Pri tom zdôrazňuje bariéry na spoločenskej úrovni pri implementácii inkluzívneho vzdelávania vo forme dominantného deficitného vnímania detí, ktoré zažívajú vzdelávacie ťažkosti; nedostatok transdisciplinárnej a medzisektorovej spolupráce; a neoliberálne hodnoty ako konkurencieschopnosť a individualizmus vedúce k segregácii detí s podpriemernými vzdelávacími výsledkami. Záverom poukazuje na niektoré problematické aspekty konceptu inkluzívneho vzdelávania pre širšiu spoločenskú a politickú zmenu. Okrem toho tvrdí, že implementácia inkluzívneho vzdelávania môže byť udržateľná len vtedy, ak zahŕňa širšiu spoločenskú zmenu nad rámec oblasti vzdelávania.

  • Název v anglickém jazyce

    Inclusive Education as a Call for a Complex Social and Political Change

  • Popis výsledku anglicky

    This article is a literature review of academic articles in the educational sciences published in the International Journal of Inclusive Education between 2013 and 2023, focusing thematically on the political, social, and conceptual-theoretical dimensions of inclusive education. Its aim is to explicitly connect educational sciences and sociology by examining research outputs in the field of inclusive education arising from educational sciences, which address the reproduction of inequalities and discrimination at the systemic social level. It focuses on the question of the societal and political implications of the concept of inclusive education. In doing so, it highlights the barriers at the societal level to the implementation of inclusive education in the form of the dominant deficit-focused perception of children experiencing educational difficulties; the lack of transdisciplinary and intersectoral cooperation; and neoliberal values such as competitiveness and individualism leading to the segregation of children with poorer educational outcomes. It concludes by pointing out some problematic aspects of the concept of inclusive education for a broader social and political change. Additionally, it argues that the implementation of inclusive education can only be sustainable if it includes broader social change beyond the field of education.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Sociológia

  • ISSN

    0049-1225

  • e-ISSN

    1336-8613

  • Svazek periodika

    56

  • Číslo periodika v rámci svazku

    5

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    28

  • Strana od-do

    481-508

  • Kód UT WoS článku

    001338141400001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85206926720