Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Ukrainian Pupils in Czech Schools and History Lessons – A Current Challenge for Our Education System Survey Results

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F24%3A00138866" target="_blank" >RIV/00216224:14410/24:00138866 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://journals.muni.cz/cphpjournal/article/view/40535/34010" target="_blank" >https://journals.muni.cz/cphpjournal/article/view/40535/34010</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5817/cphpj-2024-003" target="_blank" >10.5817/cphpj-2024-003</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Ukrainian Pupils in Czech Schools and History Lessons – A Current Challenge for Our Education System Survey Results

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The study presents selected results from a survey focused on the teaching of history to Ukrainian students (who arrived in the Czech Republic due to the conflict following February 24, 2022) in Czech schools. It analyses which history topics are challenging for Ukrainian students considering the current international situation, whether teachers need to moderate or adjust certain history lessons with Ukrainian students in mind, and whether teachers encounter instances of Ukrainian students disputing their presentation of historical topics. The analysis also examines the support provided to history teachers in teaching these students. Additionally, it outlines other types of difficulties teachers face when integrating Ukrainian students in subjects beyond history. The findings are contextualized within another research.

  • Název v anglickém jazyce

    Ukrainian Pupils in Czech Schools and History Lessons – A Current Challenge for Our Education System Survey Results

  • Popis výsledku anglicky

    The study presents selected results from a survey focused on the teaching of history to Ukrainian students (who arrived in the Czech Republic due to the conflict following February 24, 2022) in Czech schools. It analyses which history topics are challenging for Ukrainian students considering the current international situation, whether teachers need to moderate or adjust certain history lessons with Ukrainian students in mind, and whether teachers encounter instances of Ukrainian students disputing their presentation of historical topics. The analysis also examines the support provided to history teachers in teaching these students. Additionally, it outlines other types of difficulties teachers face when integrating Ukrainian students in subjects beyond history. The findings are contextualized within another research.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    CZECH-POLISH HISTORICAL AND PEDAGOGICAL JOURNAL

  • ISSN

    1803-6546

  • e-ISSN

    2336-1654

  • Svazek periodika

    16

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    27

  • Strana od-do

    42-68

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus