Aging and E-learning
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14510%2F06%3A00031625" target="_blank" >RIV/00216224:14510/06:00031625 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Aging and E-learning
Popis výsledku v původním jazyce
This poster deals with using e-learning in education of older people in Faculty of Sports Studies, Masaryk University in Brno. We can see many advantages in education with using new IT technologies (flexibility, independency, anywhere, anytime, simpler administration, multisensual sensation, communication etc.). There are also a few disadvantages connected with this way of teaching (high total costs, necessity of PC and PC-literacy, no physical contact between teacher-student etc.). On our faculty we prepared e-learning support for subjects "Health Physical Education" and "Psychomotorics", which is suitable for older student. In these subjects we tried how to approach to making e-learning support, how to administrate these courses and how to teach. During this experiment we obtained rich information from our students (feedback) to improvement this method of education. This poster shows there are almost no barriers in education of older people.
Název v anglickém jazyce
Aging and E-learning
Popis výsledku anglicky
This poster deals with using e-learning in education of older people in Faculty of Sports Studies, Masaryk University in Brno. We can see many advantages in education with using new IT technologies (flexibility, independency, anywhere, anytime, simpler administration, multisensual sensation, communication etc.). There are also a few disadvantages connected with this way of teaching (high total costs, necessity of PC and PC-literacy, no physical contact between teacher-student etc.). On our faculty we prepared e-learning support for subjects "Health Physical Education" and "Psychomotorics", which is suitable for older student. In these subjects we tried how to approach to making e-learning support, how to administrate these courses and how to teach. During this experiment we obtained rich information from our students (feedback) to improvement this method of education. This poster shows there are almost no barriers in education of older people.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2006
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Aging and Physical Activity 2006
ISBN
83-923916-2-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
1
Strana od-do
—
Název nakladatele
University School of Psysical Education, Poznan
Místo vydání
Rydzina; Poland
Místo konání akce
Rydzina, Poznan
Datum konání akce
15. 9. 2006
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—