Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Gifted children in adolescence: The time for a change?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14510%2F08%3A00033837" target="_blank" >RIV/00216224:14510/08:00033837 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Gifted children in adolescence: The time for a change?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Various authors show that childhood giftedness and success or extraordinary achievements in adulthood may be in many cases quite separate. Reasons are often sought why children considered as gifted may loose their giftedness and don't exhibit any extraordinary characteristics in adulthood. The aim of our paper is to approach the development of giftedness from the point of view of gifted people who are currently going through adolescence, the breakpoint stage when it may be decided whether they go on inthe nurture of their giftedness or set out for some other direction. In our paper, we will present a multi-case study of adolescents who were according to their results in sports, music or school considered as gifted during their childhood but eventuallydecided to abandon the field of their giftedness and pursue some other life course.

  • Název v anglickém jazyce

    Gifted children in adolescence: The time for a change?

  • Popis výsledku anglicky

    Various authors show that childhood giftedness and success or extraordinary achievements in adulthood may be in many cases quite separate. Reasons are often sought why children considered as gifted may loose their giftedness and don't exhibit any extraordinary characteristics in adulthood. The aim of our paper is to approach the development of giftedness from the point of view of gifted people who are currently going through adolescence, the breakpoint stage when it may be decided whether they go on inthe nurture of their giftedness or set out for some other direction. In our paper, we will present a multi-case study of adolescents who were according to their results in sports, music or school considered as gifted during their childhood but eventuallydecided to abandon the field of their giftedness and pursue some other life course.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2008

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    From Giftedness in Childhood to Successful Intelligence in Adulthood. 11th International Conference of European Council for High Ability.

  • ISBN

    978-80-7387-172-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Triton

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    16. 9. 2008

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku