Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Teacher Training from the Novice Physical Education Teacher’s Point of View

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14510%2F18%3A00103595" target="_blank" >RIV/00216224:14510/18:00103595 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Teacher Training from the Novice Physical Education Teacher’s Point of View

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of this contribution is the exploration of physical education teacher training from the novice teachers’ point of view. The research sample included twenty novice physical education teachers who graduated Teacher Training in Physical Education from the Faculty of Sports Studies of Masaryk University in Brno. A semi-structured interview was chosen as a research tool. A qualitative data analysis shows that teachers suffer from shortcomings in three main areas: formal framework, content of study and human factor during study. The particular examples from each area will be analysed in detail in the part dealing with results and discussion.

  • Název v anglickém jazyce

    Teacher Training from the Novice Physical Education Teacher’s Point of View

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of this contribution is the exploration of physical education teacher training from the novice teachers’ point of view. The research sample included twenty novice physical education teachers who graduated Teacher Training in Physical Education from the Faculty of Sports Studies of Masaryk University in Brno. A semi-structured interview was chosen as a research tool. A qualitative data analysis shows that teachers suffer from shortcomings in three main areas: formal framework, content of study and human factor during study. The particular examples from each area will be analysed in detail in the part dealing with results and discussion.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Physical Education in Secondary School Researches – Best Practices – Situation

  • ISBN

    9789940722029

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    79-87

  • Počet stran knihy

    364

  • Název nakladatele

    Faculty of Sport and Physical Education of University of Montenegro, Montenegrin Sports Academy and FIEP

  • Místo vydání

    Montenegro

  • Kód UT WoS kapitoly