Nákupní centra v České republice a v Brně ? vybrané aspekty
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14560%2F12%3A00057122" target="_blank" >RIV/00216224:14560/12:00057122 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Nákupní centra v České republice a v Brně ? vybrané aspekty
Popis výsledku v původním jazyce
Nákupní centra jsou velice úspěšným fenoménem současné doby. O jejich expanzi lze v České republice hovořit od konce 90. let a zdá se, že hlavní vlna výstavby se zarazila spolu s počínající ekonomickou krizí v roce 2008. Některá centra mají problémy s odlivem zákazníků a první již také skončila. Trh je do značné míry nasycený a konkurence je velká. Rozhodujícími faktory úspěchu se stávají atraktivní lokalita, vhodný mix nájemců a stále populárnější možnosti zábavy a trávení volného času. Kontroverzní zůstává lokalizace velkých nákupních center mimo urbánní rezidenční prostor, ale i v blízkosti městských center, jež v důsledku odlivu návštěvníků nezřídka ztrácejí svoji obchodní a společenskou funkci. Prostorová a socioekonomická analýza nákupních centerv České republice a v Brně je doplněna o vybrané výsledky výzkumu spádovosti za maloobchodem (jehož součástí jsou i nákupní centra) a nákupního chování ve vnitřním Brně.
Název v anglickém jazyce
Shopping centres in the Czech Republic and in Brno ? selected aspects
Popis výsledku anglicky
A very successful phenomenon of the current era is shopping centres. The main wave of their expansion dates back to the end of the 1990s, but it came to a stop with the start of the economic crisis in 2008. Some centres have problems with the outflow ofcustomers and a few have now closed down. The market is saturated in many places and competition is intense. Today?s decisive factors for success are attractive location, suitable mix of lessees, and more popular opportunities for entertainment and leisure. What remains controversial, however, is the localization of large shopping centres outside urban residential areas and near town centres, which often lose their commercial and social functions due to the outflow of visitors. Spatial and socieconomicanalysis of shopping centres in the Czech Republic and Brno is added about selected research results of commuting to retail shops (included shopping centres) and shopping behaviour in inner city of Brno.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
DE - Zemský magnetismus, geodesie, geografie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/IAA301670901" target="_blank" >IAA301670901: Časoprostorová organizace denních urbánních systémů: analýza a hodnocení vybraných procesů</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů