Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Regional Food Labels as a Way to Reposition Mature Products

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14560%2F18%3A00102169" target="_blank" >RIV/00216224:14560/18:00102169 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.elsevier.com/books/case-studies-in-the-traditional-food-sector/cavicchi/978-0-08-101007-5" target="_blank" >https://www.elsevier.com/books/case-studies-in-the-traditional-food-sector/cavicchi/978-0-08-101007-5</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/B978-0-08-101007-5.00011-7" target="_blank" >10.1016/B978-0-08-101007-5.00011-7</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Regional Food Labels as a Way to Reposition Mature Products

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This chapter discusses the use of regional labels as a way to reinvent local food, using data from a longitudinal research study on regional labeling in the Czech region Vysočina. The application and market presence of regional food labeling schemes are quite diverse across Europe; the broad range of food labeling policies within European Union member states reflects distinctions in historical evolution, organization, and development of food industries, as well as different consumer interests, attitudes, and behaviors. Regional labels signal above all authenticity and genuineness, and it is a sign that the product is actually produced in the region denoted by the name of the product. By exploring the application of a series of researches with both quantitative and qualitative designs, this case study examines the ways in which local producers and authorities may have reconstructed their knowledge of the regional food market and use of regional labels.

  • Název v anglickém jazyce

    Regional Food Labels as a Way to Reposition Mature Products

  • Popis výsledku anglicky

    This chapter discusses the use of regional labels as a way to reinvent local food, using data from a longitudinal research study on regional labeling in the Czech region Vysočina. The application and market presence of regional food labeling schemes are quite diverse across Europe; the broad range of food labeling policies within European Union member states reflects distinctions in historical evolution, organization, and development of food industries, as well as different consumer interests, attitudes, and behaviors. Regional labels signal above all authenticity and genuineness, and it is a sign that the product is actually produced in the region denoted by the name of the product. By exploring the application of a series of researches with both quantitative and qualitative designs, this case study examines the ways in which local producers and authorities may have reconstructed their knowledge of the regional food market and use of regional labels.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50202 - Applied Economics, Econometrics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Case Studies in the Traditional Food Sector (A volume in the Consumer Science and Strategic Marketing series)

  • ISBN

    9780081012604

  • Počet stran výsledku

    32

  • Strana od-do

    305-336

  • Počet stran knihy

    376

  • Název nakladatele

    Woodhead Publishing (an imprint of Elsevier)

  • Místo vydání

    United Kingdom

  • Kód UT WoS kapitoly