Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Re-creating Engagement in Managerial Learning

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14560%2F18%3A00102281" target="_blank" >RIV/00216224:14560/18:00102281 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.degruyter.com/document/doi/10.1515/humaff-2018-0001/html" target="_blank" >https://www.degruyter.com/document/doi/10.1515/humaff-2018-0001/html</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1515/humaff-2018-0001" target="_blank" >10.1515/humaff-2018-0001</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Re-creating Engagement in Managerial Learning

  • Popis výsledku v původním jazyce

    When defending his doctoral dissertation, Umberto Eco was accused of narrative fallacy because he presented his research as if it were a detective novel. He should have presented only his conclusions. However, this criticism inspired Eco to claim that “[e]very scientific book should be ... the report of a quest for some Holy Grail” (Eco, 2011, p. 7). A quest presupposes engagement on both sides of the knowledge exchange. Building upon our own research, we have produced a model-theoretic scheme for management studies in support of the practicability of Eco’s claim. The idea is to re-create the engagement when establishing problem-solving competence in managerial learning: We start with an analysis of real-life cases of successful managerial problem solving (“best practices”). Next, we attempt to find the common denominator of those successful solutions. Lastly, we instantiate the principles found in the previous step in new problem situations, and thus provide new uses for them.

  • Název v anglickém jazyce

    Re-creating Engagement in Managerial Learning

  • Popis výsledku anglicky

    When defending his doctoral dissertation, Umberto Eco was accused of narrative fallacy because he presented his research as if it were a detective novel. He should have presented only his conclusions. However, this criticism inspired Eco to claim that “[e]very scientific book should be ... the report of a quest for some Holy Grail” (Eco, 2011, p. 7). A quest presupposes engagement on both sides of the knowledge exchange. Building upon our own research, we have produced a model-theoretic scheme for management studies in support of the practicability of Eco’s claim. The idea is to re-create the engagement when establishing problem-solving competence in managerial learning: We start with an analysis of real-life cases of successful managerial problem solving (“best practices”). Next, we attempt to find the common denominator of those successful solutions. Lastly, we instantiate the principles found in the previous step in new problem situations, and thus provide new uses for them.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Human affairs

  • ISSN

    1210-3055

  • e-ISSN

    1337-401X

  • Svazek periodika

    28

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    DE - Spolková republika Německo

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    3-16

  • Kód UT WoS článku

    000425913800001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85042074434