Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Quality Management in the Context of Objective and Subjective Business Performance

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14560%2F20%3A00139292" target="_blank" >RIV/00216224:14560/20:00139292 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.tvp.zcu.cz/" target="_blank" >https://www.tvp.zcu.cz/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Quality Management in the Context of Objective and Subjective Business Performance

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper addresses quality management with a focus on consumer satisfaction measurement in the context of objective and subjective business performance across industrial sectors. The goal of this paper is to identify and analyse differences in quality management between higher and lower performing businesses. The research was conducted quantitatively using a questionnaire and closed scale questions throughout the year 2018. Respondents were managers of the investigated businesses, who (subjectively) evaluated the performance of their own business. Performance was also assessed objectively based on publicly available accounting data, using standard financial indicators. It was found that there are differences in quality management and customer satisfaction measurement between higher and lower performing businesses. It was also found that there are differences between subjective andobjective performance evaluation, leading to the conclusion that these evaluations are not equivalent.

  • Název v anglickém jazyce

    Quality Management in the Context of Objective and Subjective Business Performance

  • Popis výsledku anglicky

    This paper addresses quality management with a focus on consumer satisfaction measurement in the context of objective and subjective business performance across industrial sectors. The goal of this paper is to identify and analyse differences in quality management between higher and lower performing businesses. The research was conducted quantitatively using a questionnaire and closed scale questions throughout the year 2018. Respondents were managers of the investigated businesses, who (subjectively) evaluated the performance of their own business. Performance was also assessed objectively based on publicly available accounting data, using standard financial indicators. It was found that there are differences in quality management and customer satisfaction measurement between higher and lower performing businesses. It was also found that there are differences between subjective andobjective performance evaluation, leading to the conclusion that these evaluations are not equivalent.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA16-16260S" target="_blank" >GA16-16260S: Přístup managementu k redukci zpětných toků ve vazbě na spokojenost zákazníků a neustálé zlepšování</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Trendy v podnikání 2020 : recenzovaný sborník příspěvků mezinárodní vědecké konference

  • ISBN

    9788026109716

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    1-7

  • Název nakladatele

    ZČU Plzeň

  • Místo vydání

    Plzeň

  • Místo konání akce

    Plzeň

  • Datum konání akce

    1. 1. 2020

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku