Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Predictive Sustainability Model Based on the Theory of Planned Behavior Incorporating Ecological Conscience and Moral Obligation

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14560%2F21%3A00121386" target="_blank" >RIV/00216224:14560/21:00121386 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.mdpi.com/2071-1050/13/8/4248" target="_blank" >https://www.mdpi.com/2071-1050/13/8/4248</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.3390/su13084248" target="_blank" >10.3390/su13084248</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Predictive Sustainability Model Based on the Theory of Planned Behavior Incorporating Ecological Conscience and Moral Obligation

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Recent studies have highlighted the importance of research on consumers’ green behavior in emerging markets. This study aims to determine the variables of the theory of planned behav- ior (TPB) that influence green purchasing intentions in Mexico. Into the model, we incorporated ecological conscience, moral obligation, and willingness to pay as additional variables. A sample of 300 consumers was obtained through an online survey and data were analyzed statistically using partial least squares structural equation modeling (PLS-SEM). The results revealed that perceived purchase control, ecological conscience, and moral obligation directly influence purchase intention. The study contributes to the current literature by strengthening the existing knowledge about the factors that influence the purchasing behavior of green products in emerging countries.

  • Název v anglickém jazyce

    Predictive Sustainability Model Based on the Theory of Planned Behavior Incorporating Ecological Conscience and Moral Obligation

  • Popis výsledku anglicky

    Recent studies have highlighted the importance of research on consumers’ green behavior in emerging markets. This study aims to determine the variables of the theory of planned behav- ior (TPB) that influence green purchasing intentions in Mexico. Into the model, we incorporated ecological conscience, moral obligation, and willingness to pay as additional variables. A sample of 300 consumers was obtained through an online survey and data were analyzed statistically using partial least squares structural equation modeling (PLS-SEM). The results revealed that perceived purchase control, ecological conscience, and moral obligation directly influence purchase intention. The study contributes to the current literature by strengthening the existing knowledge about the factors that influence the purchasing behavior of green products in emerging countries.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Sustainability

  • ISSN

    2071-1050

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    13

  • Číslo periodika v rámci svazku

    8

  • Stát vydavatele periodika

    CH - Švýcarská konfederace

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    4248

  • Kód UT WoS článku

    000645314900001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85104387676