Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

On the Design of Security Games: From Frustrating to Engaging Learning

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14610%2F16%3A00087694" target="_blank" >RIV/00216224:14610/16:00087694 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.usenix.org/conference/ase16/workshop-program/presentation/vykopal" target="_blank" >https://www.usenix.org/conference/ase16/workshop-program/presentation/vykopal</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    On the Design of Security Games: From Frustrating to Engaging Learning

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Hands-on cyber security training is generally accepted as an enjoyable and effective way of developing and practising skills that complement the knowledge gained by traditional education. At the same time, experience from organizing and participating in these events show that there is still room for making a larger impact on the learners, and providing more engaging and beneficial learning. In particular, the area of the game and exercise design is not sufficiently well-developed. There is no comprehensive methodology or best practices that can be used to prepare, test, and carry out events. We present the concept of a security game and lessons learned from a prototype game played by 260 participants. Based on the lessons, we describe the enhancements to the game design and a user study evaluating new game features. The results of the study show the importance of logging events which describe the course of the game.

  • Název v anglickém jazyce

    On the Design of Security Games: From Frustrating to Engaging Learning

  • Popis výsledku anglicky

    Hands-on cyber security training is generally accepted as an enjoyable and effective way of developing and practising skills that complement the knowledge gained by traditional education. At the same time, experience from organizing and participating in these events show that there is still room for making a larger impact on the learners, and providing more engaging and beneficial learning. In particular, the area of the game and exercise design is not sufficiently well-developed. There is no comprehensive methodology or best practices that can be used to prepare, test, and carry out events. We present the concept of a security game and lessons learned from a prototype game played by 260 participants. Based on the lessons, we describe the enhancements to the game design and a user study evaluating new game features. The results of the study show the importance of logging events which describe the course of the game.

Klasifikace

  • Druh

    A - Audiovizuální tvorba

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/VI20162019014" target="_blank" >VI20162019014: Simulace, detekce a potlačení kybernetických hrozeb ohrožujících kritickou infrastrukturu</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

  • Místo vydání

  • Název nakladatele resp. objednatele

  • Verze

  • Identifikační číslo nosiče