Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Encoder-Message-Decoder: Invoking the Communication Model for Teaching Academic Writing

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14640%2F14%3A00076376" target="_blank" >RIV/00216224:14640/14:00076376 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.cercles2014.org/index.php/en/" target="_blank" >http://www.cercles2014.org/index.php/en/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Encoder-Message-Decoder: Invoking the Communication Model for Teaching Academic Writing

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The presentation discusses approaches to teaching academic writing (AW) in English as a foreign language (EFL), with the primary focus being on teaching writing for publication to Czech doctoral students in the field of geography. Attempts at establishing effective EFL writing pedagogies have not completely succeeded in achieving their didactic goals as such pedagogies require of the instructors highly complex linguistic and discipline-specific knowledge. Following Hyland (2009), three general approaches to teaching AW are offered to help the instructors cope with these challenges, based on the traditional model of communication. Firstly, the ´message?, i.e. the model research article or a student?s text, can be pedagogically explored using the Swalesian move analysis (2004) and syntactic borrowing. Next, the ´encoder of the message? or the author of the text, in this case the student, can be taught a number of strategies for the specific stages of the writing process (i.e.

  • Název v anglickém jazyce

    Encoder-Message-Decoder: Invoking the Communication Model for Teaching Academic Writing

  • Popis výsledku anglicky

    The presentation discusses approaches to teaching academic writing (AW) in English as a foreign language (EFL), with the primary focus being on teaching writing for publication to Czech doctoral students in the field of geography. Attempts at establishing effective EFL writing pedagogies have not completely succeeded in achieving their didactic goals as such pedagogies require of the instructors highly complex linguistic and discipline-specific knowledge. Following Hyland (2009), three general approaches to teaching AW are offered to help the instructors cope with these challenges, based on the traditional model of communication. Firstly, the ´message?, i.e. the model research article or a student?s text, can be pedagogically explored using the Swalesian move analysis (2004) and syntactic borrowing. Next, the ´encoder of the message? or the author of the text, in this case the student, can be taught a number of strategies for the specific stages of the writing process (i.e.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    O - Projekt operacniho programu

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů