Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

CEFR-linked test development in academic context: teachers´ perspective

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14640%2F14%3A00080058" target="_blank" >RIV/00216224:14640/14:00080058 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    CEFR-linked test development in academic context: teachers´ perspective

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Linking of a test to the CEFR is a very challenging process which can be completed through five inter-related sets of procedures as specified in the Manual for Relating Language Examinations to the CEFR. The linkage to the CEFR itself presupposes that the test being linked to the CEFR demonstrates validity in its own right. Thus, a decision to relate all pro-achievement tests developed at our Language Centre, which provides LSP and LAP courses to all students at our University, entailed a shift from anintuitive test development to the test development following standards for good practice as described in the Manual for Language Test Development and Examining. Promoting language assessment literacy among our teachers, who are also test developers, in aseries of interactive seminars was enhanced by immediate implementation of newly-gained expertise in a real test development, which was supervised by trained test developers.

  • Název v anglickém jazyce

    CEFR-linked test development in academic context: teachers´ perspective

  • Popis výsledku anglicky

    Linking of a test to the CEFR is a very challenging process which can be completed through five inter-related sets of procedures as specified in the Manual for Relating Language Examinations to the CEFR. The linkage to the CEFR itself presupposes that the test being linked to the CEFR demonstrates validity in its own right. Thus, a decision to relate all pro-achievement tests developed at our Language Centre, which provides LSP and LAP courses to all students at our University, entailed a shift from anintuitive test development to the test development following standards for good practice as described in the Manual for Language Test Development and Examining. Promoting language assessment literacy among our teachers, who are also test developers, in aseries of interactive seminars was enhanced by immediate implementation of newly-gained expertise in a real test development, which was supervised by trained test developers.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    O - Projekt operacniho programu

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů