Tailoring language courses: task chaining, life skills
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14640%2F17%3A00098250" target="_blank" >RIV/00216224:14640/17:00098250 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Tailoring language courses: task chaining, life skills
Popis výsledku v původním jazyce
The talk describes the journey of teachers who decided to abandon the traditional topic based syllabus to focus on life skills. We crossed the border between pedagogy and andragogy and moved from atomized language skills practice to task chaining. We will share such examples from courses of Legal English and illustrate how students perceive the variety of teaching methods and types of learning, and how students’ complaints on mixed ability classes miraculously disappeared.
Název v anglickém jazyce
Tailoring language courses: task chaining, life skills
Popis výsledku anglicky
The talk describes the journey of teachers who decided to abandon the traditional topic based syllabus to focus on life skills. We crossed the border between pedagogy and andragogy and moved from atomized language skills practice to task chaining. We will share such examples from courses of Legal English and illustrate how students perceive the variety of teaching methods and types of learning, and how students’ complaints on mixed ability classes miraculously disappeared.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
60200 - Languages and Literature
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
O - Projekt operacniho programu
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů