Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Encouraging students' independence and motivation in a virtual classroom

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14640%2F17%3A00100390" target="_blank" >RIV/00216224:14640/17:00100390 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Encouraging students' independence and motivation in a virtual classroom

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper is devoted to students’ motivation and the use of videoconferencing, ICT technology and social media tools for creating a community of practice communication within which authentic and meaningful tasks and activities in multicultural ESP and EAP classes can be carried out. It focuses primarily on tasks, which work both in an intercultural virtual classroom as well as in a standard homogeneous class. Samples of end-of-course feedback reflecting students´ experience, and their personal and professional feeling of achievement at the end of the course are also included in the text.

  • Název v anglickém jazyce

    Encouraging students' independence and motivation in a virtual classroom

  • Popis výsledku anglicky

    This paper is devoted to students’ motivation and the use of videoconferencing, ICT technology and social media tools for creating a community of practice communication within which authentic and meaningful tasks and activities in multicultural ESP and EAP classes can be carried out. It focuses primarily on tasks, which work both in an intercultural virtual classroom as well as in a standard homogeneous class. Samples of end-of-course feedback reflecting students´ experience, and their personal and professional feeling of achievement at the end of the course are also included in the text.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Casalc Review

  • ISSN

    1804-9435

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    č. 2,roč.7

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    163-175

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus