Encouraging students' independence and motivation in a virtual classroom
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14640%2F17%3A00100390" target="_blank" >RIV/00216224:14640/17:00100390 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Encouraging students' independence and motivation in a virtual classroom
Popis výsledku v původním jazyce
This paper is devoted to students’ motivation and the use of videoconferencing, ICT technology and social media tools for creating a community of practice communication within which authentic and meaningful tasks and activities in multicultural ESP and EAP classes can be carried out. It focuses primarily on tasks, which work both in an intercultural virtual classroom as well as in a standard homogeneous class. Samples of end-of-course feedback reflecting students´ experience, and their personal and professional feeling of achievement at the end of the course are also included in the text.
Název v anglickém jazyce
Encouraging students' independence and motivation in a virtual classroom
Popis výsledku anglicky
This paper is devoted to students’ motivation and the use of videoconferencing, ICT technology and social media tools for creating a community of practice communication within which authentic and meaningful tasks and activities in multicultural ESP and EAP classes can be carried out. It focuses primarily on tasks, which work both in an intercultural virtual classroom as well as in a standard homogeneous class. Samples of end-of-course feedback reflecting students´ experience, and their personal and professional feeling of achievement at the end of the course are also included in the text.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Casalc Review
ISSN
1804-9435
e-ISSN
—
Svazek periodika
č. 2,roč.7
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
163-175
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—