Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

OPTIMED Platform: Curriculum Harmonisation System for Medical and Healthcare Education

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14710%2F15%3A00083063" target="_blank" >RIV/00216224:14710/15:00083063 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.3233/978-1-61499-512-8-511" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.3233/978-1-61499-512-8-511</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.3233/978-1-61499-512-8-511" target="_blank" >10.3233/978-1-61499-512-8-511</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    OPTIMED Platform: Curriculum Harmonisation System for Medical and Healthcare Education

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This contribution introduces a new web-based OPTIMED platform for an effective harmonisation of medical and healthcare curriculum. Behind the engineering background stays an original methodology covering planning model based on formal parameterisation ofcurriculum, which fully support the outcome-based approach to education. With the use of developed system curriculum, designers and senior guarantors can provide a clear and transparent composition of compulsory and optional courses, and easily identifypotential duplicities and overlaps across a domain of medical and healthcare education. For students, it means an absolutely new way of how to understand what is really taught during a learning period, including all necessary meta information. All members across the academic community are able to search and consequently display in detail the most important domains related to the particular year, term, course, medical discipline or topic.

  • Název v anglickém jazyce

    OPTIMED Platform: Curriculum Harmonisation System for Medical and Healthcare Education

  • Popis výsledku anglicky

    This contribution introduces a new web-based OPTIMED platform for an effective harmonisation of medical and healthcare curriculum. Behind the engineering background stays an original methodology covering planning model based on formal parameterisation ofcurriculum, which fully support the outcome-based approach to education. With the use of developed system curriculum, designers and senior guarantors can provide a clear and transparent composition of compulsory and optional courses, and easily identifypotential duplicities and overlaps across a domain of medical and healthcare education. For students, it means an absolutely new way of how to understand what is really taught during a learning period, including all necessary meta information. All members across the academic community are able to search and consequently display in detail the most important domains related to the particular year, term, course, medical discipline or topic.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Digital Healthcare Empowering Europeans: Proceedings of MIE2015

  • ISBN

    9781614995111

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    511-515

  • Název nakladatele

    IOS Press

  • Místo vydání

    Amsterdam

  • Místo konání akce

    Madrid

  • Datum konání akce

    1. 1. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku