Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Highly Gifted Pupils in Learning English at Basic School through the Lens of English Language Teacher Education

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25210%2F10%3A39882244" target="_blank" >RIV/00216275:25210/10:39882244 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Highly Gifted Pupils in Learning English at Basic School through the Lens of English Language Teacher Education

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The chapter explores the issue of giftedness in the context of implementation of Framework Education Programme through the lens of English language teacher education. The theoretical part focuses on the issues which are crucial for future teachers, namely on different approaches to the study of giftedness and on questions related to the identification and education of the gifted. In concord with the principles of inclusive education, a consistent application of internal differentiation seems to be crucial. A small-scale research project carried out in the context of the clinical year, a long-term teaching practice of students in the English Language Teacher Education study programme at the University of Pardubice, yielded unfavourable results. In the light of the research outcomes the issue of the education of the gifted at Basic School nowadays seems to be a tension between what is desired and what is realistic and achievable.

  • Název v anglickém jazyce

    Highly Gifted Pupils in Learning English at Basic School through the Lens of English Language Teacher Education

  • Popis výsledku anglicky

    The chapter explores the issue of giftedness in the context of implementation of Framework Education Programme through the lens of English language teacher education. The theoretical part focuses on the issues which are crucial for future teachers, namely on different approaches to the study of giftedness and on questions related to the identification and education of the gifted. In concord with the principles of inclusive education, a consistent application of internal differentiation seems to be crucial. A small-scale research project carried out in the context of the clinical year, a long-term teaching practice of students in the English Language Teacher Education study programme at the University of Pardubice, yielded unfavourable results. In the light of the research outcomes the issue of the education of the gifted at Basic School nowadays seems to be a tension between what is desired and what is realistic and achievable.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Cizojazyčná výuka a nadaný žák

  • ISBN

    978-80-210-5375-5

  • Počet stran výsledku

    28

  • Strana od-do

  • Počet stran knihy

    200

  • Název nakladatele

    Masarykova univerzita

  • Místo vydání

    Brno

  • Kód UT WoS kapitoly