Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Intercultural Communicative Competence - its development and assessment

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25210%2F10%3A39882384" target="_blank" >RIV/00216275:25210/10:39882384 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Intercultural Communicative Competence - its development and assessment

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The concept of Intercultural Communicative Competence as a core component of multicultural / intercultural education did go through a significant development and in the Czech context through some fundamental transformations as well. Nonetheless, opinionson the desirability of paying attention to multicultural / intercultural education differ as well as some theoretical agreement and conceptual clarity of the concept of Intercultural Communicative Competence itself since it stands on a basis which has not been precisely defined yet. Therefore, outcomes of the author's meta-analysis of various models of the core concept will be presented, i.e. its definition as well as its domains and possible means of its evaluation.

  • Název v anglickém jazyce

    Intercultural Communicative Competence - its development and assessment

  • Popis výsledku anglicky

    The concept of Intercultural Communicative Competence as a core component of multicultural / intercultural education did go through a significant development and in the Czech context through some fundamental transformations as well. Nonetheless, opinionson the desirability of paying attention to multicultural / intercultural education differ as well as some theoretical agreement and conceptual clarity of the concept of Intercultural Communicative Competence itself since it stands on a basis which has not been precisely defined yet. Therefore, outcomes of the author's meta-analysis of various models of the core concept will be presented, i.e. its definition as well as its domains and possible means of its evaluation.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Challenges in Foreign Language Education

  • ISBN

    978-80-89328-50-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    59-65

  • Název nakladatele

    Univerzita Komenského v Bratislave

  • Místo vydání

    Bratislava

  • Místo konání akce

    Bratislava

  • Datum konání akce

    25. 11. 2010

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku