Intercultural Communicative Competence - its development and assessment
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25210%2F10%3A39882384" target="_blank" >RIV/00216275:25210/10:39882384 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Intercultural Communicative Competence - its development and assessment
Popis výsledku v původním jazyce
The concept of Intercultural Communicative Competence as a core component of multicultural / intercultural education did go through a significant development and in the Czech context through some fundamental transformations as well. Nonetheless, opinionson the desirability of paying attention to multicultural / intercultural education differ as well as some theoretical agreement and conceptual clarity of the concept of Intercultural Communicative Competence itself since it stands on a basis which has not been precisely defined yet. Therefore, outcomes of the author's meta-analysis of various models of the core concept will be presented, i.e. its definition as well as its domains and possible means of its evaluation.
Název v anglickém jazyce
Intercultural Communicative Competence - its development and assessment
Popis výsledku anglicky
The concept of Intercultural Communicative Competence as a core component of multicultural / intercultural education did go through a significant development and in the Czech context through some fundamental transformations as well. Nonetheless, opinionson the desirability of paying attention to multicultural / intercultural education differ as well as some theoretical agreement and conceptual clarity of the concept of Intercultural Communicative Competence itself since it stands on a basis which has not been precisely defined yet. Therefore, outcomes of the author's meta-analysis of various models of the core concept will be presented, i.e. its definition as well as its domains and possible means of its evaluation.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Challenges in Foreign Language Education
ISBN
978-80-89328-50-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
59-65
Název nakladatele
Univerzita Komenského v Bratislave
Místo vydání
Bratislava
Místo konání akce
Bratislava
Datum konání akce
25. 11. 2010
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—