Importance of meaningful learning and support of internal motivation of pupils in postmodern conception of education
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25210%2F12%3A39895890" target="_blank" >RIV/00216275:25210/12:39895890 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Importance of meaningful learning and support of internal motivation of pupils in postmodern conception of education
Popis výsledku v původním jazyce
The paper deals with the problematic of meaningful learning and internal motivation in supporting pupils' learning in contemporary postmodern education. It focuses on the analysis of learning processes with accent to their effective use and definesthe importance of the search for meaning / understanding for effective learning.
Název v anglickém jazyce
Importance of meaningful learning and support of internal motivation of pupils in postmodern conception of education
Popis výsledku anglicky
The paper deals with the problematic of meaningful learning and internal motivation in supporting pupils' learning in contemporary postmodern education. It focuses on the analysis of learning processes with accent to their effective use and definesthe importance of the search for meaning / understanding for effective learning.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GAP407%2F10%2F0796" target="_blank" >GAP407/10/0796: Název projektu: Autorita a proměny jejího pojetí v edukačním prostředí</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Paradigms and Research of Educational Practice
ISBN
978-1-61364-956-5
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
225-232
Počet stran knihy
312
Název nakladatele
Antioch university
Místo vydání
Los Angeles
Kód UT WoS kapitoly
—