In/Outside the Frame -12th International Cultural Studies Conference & 1st International Conference on Linguistics and Teaching/Learning English
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25210%2F14%3A39898448" target="_blank" >RIV/00216275:25210/14:39898448 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
In/Outside the Frame -12th International Cultural Studies Conference & 1st International Conference on Linguistics and Teaching/Learning English
Popis výsledku v původním jazyce
The event was organized by the Department of English and American Studies of the University of Pardubice. Scholars from various countries addressed the issue of 'framing' from several diverse perspectives. In the Literature and Cultural Studies panels, the participants analyzed the idea of border, liminality and categorization with regards to genre, fictionality, censorship as well as gender, race and identity. The speakers approached 'frames' not only as restrictive limitations, but also as traditionalnotions which are challenged and transgressed in literary and cultural discourses from different geographical locations and historical moments. The sessions on Teaching/Learning English and Linguistics were devoted to issues related to intercultural communication, classroom discourse and discipline, student teachers, learner corpora or pragmatic, morphological and syntactic features of particular text types.
Název v anglickém jazyce
In/Outside the Frame -12th International Cultural Studies Conference & 1st International Conference on Linguistics and Teaching/Learning English
Popis výsledku anglicky
The event was organized by the Department of English and American Studies of the University of Pardubice. Scholars from various countries addressed the issue of 'framing' from several diverse perspectives. In the Literature and Cultural Studies panels, the participants analyzed the idea of border, liminality and categorization with regards to genre, fictionality, censorship as well as gender, race and identity. The speakers approached 'frames' not only as restrictive limitations, but also as traditionalnotions which are challenged and transgressed in literary and cultural discourses from different geographical locations and historical moments. The sessions on Teaching/Learning English and Linguistics were devoted to issues related to intercultural communication, classroom discourse and discipline, student teachers, learner corpora or pragmatic, morphological and syntactic features of particular text types.
Klasifikace
Druh
M - Uspořádání konference
CEP obor
AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Místo konání akce
Pardubice
Stát konání akce
CZ - Česká republika
Datum zahájení akce
—
Datum ukončení akce
—
Celkový počet účastníků
43
Počet zahraničních účastníků
6
Typ akce podle státní přísl. účastníků
EUR - Evropská akce