Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Digital transformation leaders wanted: How to prepare students for the ever-changing demands of the labor market

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25210%2F24%3A39922234" target="_blank" >RIV/00216275:25210/24:39922234 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216275:25410/24:39922234

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1472811724000144" target="_blank" >https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1472811724000144</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.ijme.2024.100943" target="_blank" >10.1016/j.ijme.2024.100943</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Digital transformation leaders wanted: How to prepare students for the ever-changing demands of the labor market

  • Popis výsledku v původním jazyce

    &quot;This article deals with the problem of emerging professions from two perspectives. At first, we focused on the problem of missing leaders of digital transformation; thus, we created, delivered, and assessed a novel course focusing on agile and strategic thinking. We incorporated two new features into the course that brought agility and strategic thinking into play - 1) shuffling of the project tasks within groups, and 2) changes in the size and composition of groups during the project. Within the second perspective, we broadened our view and developed the theoretical framework comprising the necessary steps to prepare courses and study programs that respect labor market requirements. This framework is based on action research and design thinking. Our results show that the Curriculum Development and Redesign Framework (CDRF) proved to be useful tool. Students&apos; perception of task shuffling was overall positive. Only 5.3 % of students answered, &quot;&quot;Handing over projects bothered me.&quot;&quot; Changes in the size and composition of groups also brought positive results. 43.2 % of students answered, &quot;&quot;I am happy, I met new people,&quot;&quot; 54 % answered, &quot;&quot;It went pretty well,&quot;&quot; and just 2.8 % answered, &quot;&quot;I did not like it.&quot;&quot;&quot;

  • Název v anglickém jazyce

    Digital transformation leaders wanted: How to prepare students for the ever-changing demands of the labor market

  • Popis výsledku anglicky

    &quot;This article deals with the problem of emerging professions from two perspectives. At first, we focused on the problem of missing leaders of digital transformation; thus, we created, delivered, and assessed a novel course focusing on agile and strategic thinking. We incorporated two new features into the course that brought agility and strategic thinking into play - 1) shuffling of the project tasks within groups, and 2) changes in the size and composition of groups during the project. Within the second perspective, we broadened our view and developed the theoretical framework comprising the necessary steps to prepare courses and study programs that respect labor market requirements. This framework is based on action research and design thinking. Our results show that the Curriculum Development and Redesign Framework (CDRF) proved to be useful tool. Students&apos; perception of task shuffling was overall positive. Only 5.3 % of students answered, &quot;&quot;Handing over projects bothered me.&quot;&quot; Changes in the size and composition of groups also brought positive results. 43.2 % of students answered, &quot;&quot;I am happy, I met new people,&quot;&quot; 54 % answered, &quot;&quot;It went pretty well,&quot;&quot; and just 2.8 % answered, &quot;&quot;I did not like it.&quot;&quot;&quot;

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50200 - Economics and Business

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    International Journal of Management Education

  • ISSN

    1472-8117

  • e-ISSN

    2352-3565

  • Svazek periodika

    22

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    100943

  • Kód UT WoS článku

    001174595600001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85183626551