Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Jak převýchova vede ke správné pravdě a lásce vítězící nad lží a nenávistí?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25210%2F24%3A39922764" target="_blank" >RIV/00216275:25210/24:39922764 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Jak převýchova vede ke správné pravdě a lásce vítězící nad lží a nenávistí?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cílem sdělení je poukázat na využití pravdivých sdělení a jednání v oblasti převýchovy dětí různých věkových kategorií. Poukážeme na jevové shody pojmů „výchova“ a „indoktrinace“ a jejich podstatné rozdíly v teorii a praxi společenského vývoje. Pozornost je věnována problematice obsahu vzdělávání a indoktrinačním snahám v oblasti školství, kde je poukázáno na nevhodnost výukových metod a forem bez rozdílností pojetí vědy a víry vůči světu a společnosti. Text je uzavřen poznámkami k pojmu „pravda“, kde je věnována pozornost pojetí jeho absolutní platnosti na straně jedné a stálé relativnosti z hlediska vývoje na straně druhé. Nebezpečí manipulace při (re)socializaci dítěte tkví s prosazováním jednoho tvrzení na úkor tvrzení jiných. Takové nebezpečí lze snižovat chápáním relativnosti pojmu pravda pomocí např. Komenského chápáním pravdy.

  • Název v anglickém jazyce

    How the Resocialization (Re-education) holds for the right and winning Truth and Love overcomes lie and hate

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of the paper is to highlight to use of truthful messages and actions in the (re)education of children at different ages. We will point out of phenomenal correspondences between the concept of „education“ and „indoctrination“ and their essential differencies in the theory and practice. Attention is paid to the issue of the content of education and indoctrination efforts in the field of education, where the inappropriateness of teaching methods and forms without taking advantages of the differencies in the conception of science and faith towards the world and society is pointed out in particular. The text concludes with remarks on the notion of „truth“, where attention is paid to the notion of its absolute validity on the one hand and its constant relativity in terms of development on the other. The danger of manipulation in the (re)socializaiton of a child lies in the promotion of one claim at the expense of others. Such a danger can be reduced by understanding the relativity of the concept of truth through, for example, Comenius´understanding of truth.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50300 - Education

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Križovatky XII. Prevýchova ako dialóg : recenzovaný sborník príspevkov z medzinárodnej konferencie

  • ISBN

    978-80-974766-0-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    101-108

  • Název nakladatele

    Diagnostické centrum

  • Místo vydání

    Bratislava - Záhorská Bystrica

  • Místo konání akce

    Bratislava

  • Datum konání akce

    5. 10. 2023

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku