Posilování loajality zákazníků na základě jejich strategické hodnoty během celé doby spolupráce.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25310%2F04%3A00003396" target="_blank" >RIV/00216275:25310/04:00003396 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Customers' Loyalty Building on a Basis of Different Customer Lifetime Value.
Popis výsledku v původním jazyce
This paper shows that it is not effective to increase the total market share at present time but it is more effective to pay attention to increasing the share at key customers (wallet share). Building a differentiated customer relationship management anda customers? loyalty according to different customer lifetime value (CLTV) is a must. This paper presents the results of qualitative marketing research by means of the method of individual interviews with SBU managers, marketing managers and sales managers in the Czech industrial firms operated on B-to-B markets. This research was focused on benefits of customers? loyalty development and on mapping of customers? loyalty development instruments available for building long-term relationships with key customers in contemporary turbulent market environment.
Název v anglickém jazyce
Customers' Loyalty Building on a Basis of Different Customer Lifetime Value.
Popis výsledku anglicky
This paper shows that it is not effective to increase the total market share at present time but it is more effective to pay attention to increasing the share at key customers (wallet share). Building a differentiated customer relationship management anda customers? loyalty according to different customer lifetime value (CLTV) is a must. This paper presents the results of qualitative marketing research by means of the method of individual interviews with SBU managers, marketing managers and sales managers in the Czech industrial firms operated on B-to-B markets. This research was focused on benefits of customers? loyalty development and on mapping of customers? loyalty development instruments available for building long-term relationships with key customers in contemporary turbulent market environment.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2004
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Economics
ISSN
1392-1258
e-ISSN
—
Svazek periodika
45
Číslo periodika v rámci svazku
67
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
57-66
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—