Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Posilování loajality zákazníků na základě jejich strategické hodnoty během celé doby spolupráce.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25310%2F04%3A00003396" target="_blank" >RIV/00216275:25310/04:00003396 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Customers' Loyalty Building on a Basis of Different Customer Lifetime Value.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper shows that it is not effective to increase the total market share at present time but it is more effective to pay attention to increasing the share at key customers (wallet share). Building a differentiated customer relationship management anda customers? loyalty according to different customer lifetime value (CLTV) is a must. This paper presents the results of qualitative marketing research by means of the method of individual interviews with SBU managers, marketing managers and sales managers in the Czech industrial firms operated on B-to-B markets. This research was focused on benefits of customers? loyalty development and on mapping of customers? loyalty development instruments available for building long-term relationships with key customers in contemporary turbulent market environment.

  • Název v anglickém jazyce

    Customers' Loyalty Building on a Basis of Different Customer Lifetime Value.

  • Popis výsledku anglicky

    This paper shows that it is not effective to increase the total market share at present time but it is more effective to pay attention to increasing the share at key customers (wallet share). Building a differentiated customer relationship management anda customers? loyalty according to different customer lifetime value (CLTV) is a must. This paper presents the results of qualitative marketing research by means of the method of individual interviews with SBU managers, marketing managers and sales managers in the Czech industrial firms operated on B-to-B markets. This research was focused on benefits of customers? loyalty development and on mapping of customers? loyalty development instruments available for building long-term relationships with key customers in contemporary turbulent market environment.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2004

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Economics

  • ISSN

    1392-1258

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    45

  • Číslo periodika v rámci svazku

    67

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    57-66

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus