Marketingové strategie a ziskový růst.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25310%2F05%3A00003386" target="_blank" >RIV/00216275:25310/05:00003386 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Marketingové strategie a ziskový růst.
Popis výsledku v původním jazyce
This paper defines net marketing contribution (NMC) as a metric of marketing profitability of target markets. Then it evaluates different aspects of NMC in order to insight into the development of different marketing strategies designed to grow profitability. Each element of NMC offers the potential to create a marketing strategy that will affect profits. In each case, the NMC of a proposed strategy must exceed the current NMC in order to grow the net profits of the business. In light of this fact, there is a limited number of fundamental marketing strategies that a business can consider in order to grow NMC. Marketing strategies to grow the marketing profitability of target markets could address market demand, market share, revenue per customer, variable cost per customer or marketing expenses. I will discuss how selected strategies in each area might affect the company?s profits.
Název v anglickém jazyce
Marketing Strategy and Profitable Growth.
Popis výsledku anglicky
This paper defines net marketing contribution (NMC) as a metric of marketing profitability of target markets. Then it evaluates different aspects of NMC in order to insight into the development of different marketing strategies designed to grow profitability. Each element of NMC offers the potential to create a marketing strategy that will affect profits. In each case, the NMC of a proposed strategy must exceed the current NMC in order to grow the net profits of the business. In light of this fact, there is a limited number of fundamental marketing strategies that a business can consider in order to grow NMC. Marketing strategies to grow the marketing profitability of target markets could address market demand, market share, revenue per customer, variable cost per customer or marketing expenses. I will discuss how selected strategies in each area might affect the company?s profits.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2005
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Vedecke listy
ISSN
1336-815X
e-ISSN
—
Svazek periodika
I
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
39-46
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—