Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Marketingové strategie a ziskový růst.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25310%2F05%3A00003386" target="_blank" >RIV/00216275:25310/05:00003386 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Marketingové strategie a ziskový růst.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper defines net marketing contribution (NMC) as a metric of marketing profitability of target markets. Then it evaluates different aspects of NMC in order to insight into the development of different marketing strategies designed to grow profitability. Each element of NMC offers the potential to create a marketing strategy that will affect profits. In each case, the NMC of a proposed strategy must exceed the current NMC in order to grow the net profits of the business. In light of this fact, there is a limited number of fundamental marketing strategies that a business can consider in order to grow NMC. Marketing strategies to grow the marketing profitability of target markets could address market demand, market share, revenue per customer, variable cost per customer or marketing expenses. I will discuss how selected strategies in each area might affect the company?s profits.

  • Název v anglickém jazyce

    Marketing Strategy and Profitable Growth.

  • Popis výsledku anglicky

    This paper defines net marketing contribution (NMC) as a metric of marketing profitability of target markets. Then it evaluates different aspects of NMC in order to insight into the development of different marketing strategies designed to grow profitability. Each element of NMC offers the potential to create a marketing strategy that will affect profits. In each case, the NMC of a proposed strategy must exceed the current NMC in order to grow the net profits of the business. In light of this fact, there is a limited number of fundamental marketing strategies that a business can consider in order to grow NMC. Marketing strategies to grow the marketing profitability of target markets could address market demand, market share, revenue per customer, variable cost per customer or marketing expenses. I will discuss how selected strategies in each area might affect the company?s profits.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2005

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Vedecke listy

  • ISSN

    1336-815X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    I

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    39-46

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus