Alokace nákladů pro potřeby CRM
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25310%2F06%3A00004339" target="_blank" >RIV/00216275:25310/06:00004339 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Cost Allocation for the Purposes of CRM
Popis výsledku v původním jazyce
Basic indicator for measurement of customer's benefits for the company is "Marketing Profit" very often calculated as a "Net Marketing Contribution" (NMC), that separates marketing and sales expenses from other overheads. Under condition of efficient allocation reflect marketing profitability of customers of any others cost objects, putting aside all expenses not related with marketing activities. The chapter shows that Net Marketing Contribution claculation brings many difficulties starting with propercost determination, ensuring technical and software support to provide data collection, managing and explication of results at the end. Posible ways how to solve these problems are suggested.
Název v anglickém jazyce
Cost Allocation for the Purposes of CRM
Popis výsledku anglicky
Basic indicator for measurement of customer's benefits for the company is "Marketing Profit" very often calculated as a "Net Marketing Contribution" (NMC), that separates marketing and sales expenses from other overheads. Under condition of efficient allocation reflect marketing profitability of customers of any others cost objects, putting aside all expenses not related with marketing activities. The chapter shows that Net Marketing Contribution claculation brings many difficulties starting with propercost determination, ensuring technical and software support to provide data collection, managing and explication of results at the end. Posible ways how to solve these problems are suggested.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA402%2F06%2F0577" target="_blank" >GA402/06/0577: Zvyšování výkonnosti podniků prostřednictvím diferencovaného řízení vztahů se zákazníky na bázi jejich aktuální a potenciální hodnoty pro podnik</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2006
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the International Scientific Conference "Customer Relationship Management '06"
ISBN
80-7194-909-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
253-259
Název nakladatele
Univerzita Pardubice
Místo vydání
Pardubice
Místo konání akce
Lazne Bohdanec
Datum konání akce
7. 11. 2006
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—