Zjišťování hodnoty zákazníka ve vybraných českých podnicích.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25310%2F07%3A00005898" target="_blank" >RIV/00216275:25310/07:00005898 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Estimation of Customer Value to the Firm in Selected Czech Enterprises.
Popis výsledku v původním jazyce
The aim of the paper is to develop the theoretical approach to the estimation of customer value to the firm and furthermore to brief about the current stage of customer value and profitability tracking and measuring in selected Czech enterprises. For customer value to the firm specification the aimed literature search is used. By means of interviews of competent managers the nowadays situation in customer value and profitability assessment was searched. The research was done last year in selected B-to-Benterprises. Although the major part of managers takes intuitively not only customers current benefits but their future potential into account, they do not try to quantify the customer value to the firm. Respondents are aware that used indicators reflect neither customers´ actual economic benefits nor potential ones and moreover are misguided. Most of addressed managers concur, that the profitability of various markets and customers is different due to different revenues and expenses. T
Název v anglickém jazyce
Estimation of Customer Value to the Firm in Selected Czech Enterprises.
Popis výsledku anglicky
The aim of the paper is to develop the theoretical approach to the estimation of customer value to the firm and furthermore to brief about the current stage of customer value and profitability tracking and measuring in selected Czech enterprises. For customer value to the firm specification the aimed literature search is used. By means of interviews of competent managers the nowadays situation in customer value and profitability assessment was searched. The research was done last year in selected B-to-Benterprises. Although the major part of managers takes intuitively not only customers current benefits but their future potential into account, they do not try to quantify the customer value to the firm. Respondents are aware that used indicators reflect neither customers´ actual economic benefits nor potential ones and moreover are misguided. Most of addressed managers concur, that the profitability of various markets and customers is different due to different revenues and expenses. T
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA402%2F06%2F0577" target="_blank" >GA402/06/0577: Zvyšování výkonnosti podniků prostřednictvím diferencovaného řízení vztahů se zákazníky na bázi jejich aktuální a potenciální hodnoty pro podnik</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2007
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Economics and Management
ISSN
1822-6515
e-ISSN
—
Svazek periodika
12
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
LT - Litevská republika
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
439-445
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—