Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Zjišťování hodnoty zákazníka ve vybraných českých podnicích.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25310%2F07%3A00005898" target="_blank" >RIV/00216275:25310/07:00005898 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Estimation of Customer Value to the Firm in Selected Czech Enterprises.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of the paper is to develop the theoretical approach to the estimation of customer value to the firm and furthermore to brief about the current stage of customer value and profitability tracking and measuring in selected Czech enterprises. For customer value to the firm specification the aimed literature search is used. By means of interviews of competent managers the nowadays situation in customer value and profitability assessment was searched. The research was done last year in selected B-to-Benterprises. Although the major part of managers takes intuitively not only customers current benefits but their future potential into account, they do not try to quantify the customer value to the firm. Respondents are aware that used indicators reflect neither customers´ actual economic benefits nor potential ones and moreover are misguided. Most of addressed managers concur, that the profitability of various markets and customers is different due to different revenues and expenses. T

  • Název v anglickém jazyce

    Estimation of Customer Value to the Firm in Selected Czech Enterprises.

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of the paper is to develop the theoretical approach to the estimation of customer value to the firm and furthermore to brief about the current stage of customer value and profitability tracking and measuring in selected Czech enterprises. For customer value to the firm specification the aimed literature search is used. By means of interviews of competent managers the nowadays situation in customer value and profitability assessment was searched. The research was done last year in selected B-to-Benterprises. Although the major part of managers takes intuitively not only customers current benefits but their future potential into account, they do not try to quantify the customer value to the firm. Respondents are aware that used indicators reflect neither customers´ actual economic benefits nor potential ones and moreover are misguided. Most of addressed managers concur, that the profitability of various markets and customers is different due to different revenues and expenses. T

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA402%2F06%2F0577" target="_blank" >GA402/06/0577: Zvyšování výkonnosti podniků prostřednictvím diferencovaného řízení vztahů se zákazníky na bázi jejich aktuální a potenciální hodnoty pro podnik</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2007

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Economics and Management

  • ISSN

    1822-6515

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    12

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    LT - Litevská republika

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    439-445

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus