Fáze vytváření hodnoty pro zákazníka a jejich úroveň v České republice
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25310%2F08%3A00007729" target="_blank" >RIV/00216275:25310/08:00007729 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Steps to Creating Customer Value and their Level in the Czech Republic
Popis výsledku v původním jazyce
This paper describes the results of qualitative research in selected Czech enterprises that was focused on identification of current level of applying of single phases of modern concept of value-based management. Value-based management would be created by five steps process oriented on creating and delivering superior, meaningful value to target customers as tool to really make a difference to firm?s performance. This process would have these phases: 1. Discover and quantify firm?s customers? wants andneeds; 2. Commit to the most important things that will impact firms? customers; 3 Create customer value that is meaningful and understand; 4. Assess how you did at creating true customer value; 5. Improve your value package to keep firm?s customers coming back. This paper describes which actions are necessary in each of these phases and level of these actions in selected Czech enterprises.
Název v anglickém jazyce
Steps to Creating Customer Value and their Level in the Czech Republic
Popis výsledku anglicky
This paper describes the results of qualitative research in selected Czech enterprises that was focused on identification of current level of applying of single phases of modern concept of value-based management. Value-based management would be created by five steps process oriented on creating and delivering superior, meaningful value to target customers as tool to really make a difference to firm?s performance. This process would have these phases: 1. Discover and quantify firm?s customers? wants andneeds; 2. Commit to the most important things that will impact firms? customers; 3 Create customer value that is meaningful and understand; 4. Assess how you did at creating true customer value; 5. Improve your value package to keep firm?s customers coming back. This paper describes which actions are necessary in each of these phases and level of these actions in selected Czech enterprises.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA402%2F06%2F0577" target="_blank" >GA402/06/0577: Zvyšování výkonnosti podniků prostřednictvím diferencovaného řízení vztahů se zákazníky na bázi jejich aktuální a potenciální hodnoty pro podnik</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2008
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Business and Management 2008
ISBN
978-9955-28-268-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
—
Název nakladatele
VGTU Publishing House Technika
Místo vydání
Vilnius
Místo konání akce
Vilnius, Lithuania
Datum konání akce
17. 5. 2008
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—