Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Fáze vytváření hodnoty pro zákazníka a jejich úroveň v České republice

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25310%2F08%3A00007729" target="_blank" >RIV/00216275:25310/08:00007729 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Steps to Creating Customer Value and their Level in the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper describes the results of qualitative research in selected Czech enterprises that was focused on identification of current level of applying of single phases of modern concept of value-based management. Value-based management would be created by five steps process oriented on creating and delivering superior, meaningful value to target customers as tool to really make a difference to firm?s performance. This process would have these phases: 1. Discover and quantify firm?s customers? wants andneeds; 2. Commit to the most important things that will impact firms? customers; 3 Create customer value that is meaningful and understand; 4. Assess how you did at creating true customer value; 5. Improve your value package to keep firm?s customers coming back. This paper describes which actions are necessary in each of these phases and level of these actions in selected Czech enterprises.

  • Název v anglickém jazyce

    Steps to Creating Customer Value and their Level in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    This paper describes the results of qualitative research in selected Czech enterprises that was focused on identification of current level of applying of single phases of modern concept of value-based management. Value-based management would be created by five steps process oriented on creating and delivering superior, meaningful value to target customers as tool to really make a difference to firm?s performance. This process would have these phases: 1. Discover and quantify firm?s customers? wants andneeds; 2. Commit to the most important things that will impact firms? customers; 3 Create customer value that is meaningful and understand; 4. Assess how you did at creating true customer value; 5. Improve your value package to keep firm?s customers coming back. This paper describes which actions are necessary in each of these phases and level of these actions in selected Czech enterprises.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA402%2F06%2F0577" target="_blank" >GA402/06/0577: Zvyšování výkonnosti podniků prostřednictvím diferencovaného řízení vztahů se zákazníky na bázi jejich aktuální a potenciální hodnoty pro podnik</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2008

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Business and Management 2008

  • ISBN

    978-9955-28-268-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    VGTU Publishing House Technika

  • Místo vydání

    Vilnius

  • Místo konání akce

    Vilnius, Lithuania

  • Datum konání akce

    17. 5. 2008

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku