Hodnota zákazníka jako kriterium segmentace.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25310%2F07%3A00005983" target="_blank" >RIV/00216275:25310/07:00005983 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/46747885:24310/07:@0190677
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Hodnota zákazníka jako kriterium segmentace.
Popis výsledku v původním jazyce
The paper discusses concept of customer value in the proces of customer segmentation in the condition of the Czech B2C market, in the service sector, sales and distribution (retailers and wholesalers) and production companies (manufacturers producing products for consumer market) in particular. It presents the findings of the research that has been conducted as a part of the project supported by the Grant Agency of the Czech Republic. The objective of the research was broad and focused on differentiatedapproach in customer relationship management (CRM). However, the paper presents findings on customer value and its imlementation in the proces of customer segmentation in the companies operating in the Czech consumer market.
Název v anglickém jazyce
Customer Value as a Segmentation Criterion.
Popis výsledku anglicky
The paper discusses concept of customer value in the proces of customer segmentation in the condition of the Czech B2C market, in the service sector, sales and distribution (retailers and wholesalers) and production companies (manufacturers producing products for consumer market) in particular. It presents the findings of the research that has been conducted as a part of the project supported by the Grant Agency of the Czech Republic. The objective of the research was broad and focused on differentiatedapproach in customer relationship management (CRM). However, the paper presents findings on customer value and its imlementation in the proces of customer segmentation in the companies operating in the Czech consumer market.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA402%2F06%2F0577" target="_blank" >GA402/06/0577: Zvyšování výkonnosti podniků prostřednictvím diferencovaného řízení vztahů se zákazníky na bázi jejich aktuální a potenciální hodnoty pro podnik</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2007
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Finance a výkonnost firem ve vědě, výuce a praxi
ISBN
978-80-7318-536-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
191-199
Název nakladatele
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
Místo vydání
Zlín
Místo konání akce
—
Datum konání akce
—
Typ akce podle státní příslušnosti
—
Kód UT WoS článku
—