Promotional Forecasting Based on Promotional Indexes in Yoghurt Production
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25310%2F12%3A39895234" target="_blank" >RIV/00216275:25310/12:39895234 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Promotional Forecasting Based on Promotional Indexes in Yoghurt Production
Popis výsledku v původním jazyce
Promotional forecasting represents an essential part of effective demand planning in enterprises. However, in the fresh food industry, companies demand planning is complicated due to the short product shelf life, but also due to the pressure from the side of retailers on shortening the delivery time and unwillingness to provide information about future requirements and shopping behaviour of the final consumers. This paper deals with an analysis of the influence of promotions on the sales and with the possibilities of promotional forecasting in a selected fresh food industry enterprise. On the basis of a time series analysis, the paper proposes a forecasting model based on promotional indexes, utilization of which for promotional forecasting can bring asignificant forecast accuracy improvement.
Název v anglickém jazyce
Promotional Forecasting Based on Promotional Indexes in Yoghurt Production
Popis výsledku anglicky
Promotional forecasting represents an essential part of effective demand planning in enterprises. However, in the fresh food industry, companies demand planning is complicated due to the short product shelf life, but also due to the pressure from the side of retailers on shortening the delivery time and unwillingness to provide information about future requirements and shopping behaviour of the final consumers. This paper deals with an analysis of the influence of promotions on the sales and with the possibilities of promotional forecasting in a selected fresh food industry enterprise. On the basis of a time series analysis, the paper proposes a forecasting model based on promotional indexes, utilization of which for promotional forecasting can bring asignificant forecast accuracy improvement.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Advances in Economics, Risk Management, Political and Law Science
ISBN
978-1-61804-123-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
195-200
Název nakladatele
WSEAS Press
Místo vydání
Atény
Místo konání akce
Zlín
Datum konání akce
20. 9. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—