Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Promotional Forecasting Based on Promotional Indexes in Yoghurt Production

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25310%2F12%3A39895234" target="_blank" >RIV/00216275:25310/12:39895234 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Promotional Forecasting Based on Promotional Indexes in Yoghurt Production

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Promotional forecasting represents an essential part of effective demand planning in enterprises. However, in the fresh food industry, companies demand planning is complicated due to the short product shelf life, but also due to the pressure from the side of retailers on shortening the delivery time and unwillingness to provide information about future requirements and shopping behaviour of the final consumers. This paper deals with an analysis of the influence of promotions on the sales and with the possibilities of promotional forecasting in a selected fresh food industry enterprise. On the basis of a time series analysis, the paper proposes a forecasting model based on promotional indexes, utilization of which for promotional forecasting can bring asignificant forecast accuracy improvement.

  • Název v anglickém jazyce

    Promotional Forecasting Based on Promotional Indexes in Yoghurt Production

  • Popis výsledku anglicky

    Promotional forecasting represents an essential part of effective demand planning in enterprises. However, in the fresh food industry, companies demand planning is complicated due to the short product shelf life, but also due to the pressure from the side of retailers on shortening the delivery time and unwillingness to provide information about future requirements and shopping behaviour of the final consumers. This paper deals with an analysis of the influence of promotions on the sales and with the possibilities of promotional forecasting in a selected fresh food industry enterprise. On the basis of a time series analysis, the paper proposes a forecasting model based on promotional indexes, utilization of which for promotional forecasting can bring asignificant forecast accuracy improvement.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Advances in Economics, Risk Management, Political and Law Science

  • ISBN

    978-1-61804-123-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    195-200

  • Název nakladatele

    WSEAS Press

  • Místo vydání

    Atény

  • Místo konání akce

    Zlín

  • Datum konání akce

    20. 9. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku