Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Demand Forecasting of Over-Promoted FMCG Products in a Manufacturing Company

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25310%2F17%3A39910814" target="_blank" >RIV/00216275:25310/17:39910814 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Demand Forecasting of Over-Promoted FMCG Products in a Manufacturing Company

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Overuse of trade sales promotion to keep fast-moving consumer goods (FMCG) in the range of retail stores results in a lot of negative impacts on all members of the supply chain network. One of the consequences is also an extreme increase in demand variability for FMCG manufacturers. However, such demand becomes unpredictable if only common forecasting methods are applied. This paper aims to find ways of forecasting the demand that is affected by frequent implementation of promotional events. Based on the case study conducted with a large Czech manufacturer of FMCG products, the paper first discusses the possibilities and barriers of the current theoretical approaches to demand forecasting of promoted products, which subsequently results in a proposal of a statistical forecasting method for over-promoted products. The proposed approach to demand forecasting combines a multiple linear regression (MLR) model with an autoregressive integrated moving average (ARIMA) model. By its application in the company involved in the research, they were able to decrease the simple statistical forecast error by 24%.

  • Název v anglickém jazyce

    Demand Forecasting of Over-Promoted FMCG Products in a Manufacturing Company

  • Popis výsledku anglicky

    Overuse of trade sales promotion to keep fast-moving consumer goods (FMCG) in the range of retail stores results in a lot of negative impacts on all members of the supply chain network. One of the consequences is also an extreme increase in demand variability for FMCG manufacturers. However, such demand becomes unpredictable if only common forecasting methods are applied. This paper aims to find ways of forecasting the demand that is affected by frequent implementation of promotional events. Based on the case study conducted with a large Czech manufacturer of FMCG products, the paper first discusses the possibilities and barriers of the current theoretical approaches to demand forecasting of promoted products, which subsequently results in a proposal of a statistical forecasting method for over-promoted products. The proposed approach to demand forecasting combines a multiple linear regression (MLR) model with an autoregressive integrated moving average (ARIMA) model. By its application in the company involved in the research, they were able to decrease the simple statistical forecast error by 24%.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50200 - Economics and Business

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    CLC 2017 Carpathian logistics congres : proceedings

  • ISBN

    978-80-87294-80-2

  • ISSN

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    40-46

  • Název nakladatele

    TANGER, spol. s r.o.

  • Místo vydání

    Ostrava

  • Místo konání akce

    Liptovský Ján

  • Datum konání akce

    28. 6. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku