Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Promotional Indices Application in Business Forecasting of Promotion Events

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25310%2F13%3A39897185" target="_blank" >RIV/00216275:25310/13:39897185 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Promotional Indices Application in Business Forecasting of Promotion Events

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Implementation of promotional events is one of the main reasons why the accuracy of business forecasts is so low, and so promotional forecasting represents in production companies a key part of demand planning. Production companies, which can only rely on a limited source of information about the effects of promotion events on their sales, do not have many possibilities of how to forecast sales during a promotion event. That is why this paper deals with the possibilities of promotional forecasting basedon the analysis of sales time series implemented by production companies with distribution intermediaries. On the basis of the research in the chemical and food industry enterprises, the paper proposes a forecasting model based on promotional indices and the possibilities of its utilization, which could bring improvements in the accuracy of business forecasting.

  • Název v anglickém jazyce

    Promotional Indices Application in Business Forecasting of Promotion Events

  • Popis výsledku anglicky

    Implementation of promotional events is one of the main reasons why the accuracy of business forecasts is so low, and so promotional forecasting represents in production companies a key part of demand planning. Production companies, which can only rely on a limited source of information about the effects of promotion events on their sales, do not have many possibilities of how to forecast sales during a promotion event. That is why this paper deals with the possibilities of promotional forecasting basedon the analysis of sales time series implemented by production companies with distribution intermediaries. On the basis of the research in the chemical and food industry enterprises, the paper proposes a forecasting model based on promotional indices and the possibilities of its utilization, which could bring improvements in the accuracy of business forecasting.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Recent Advances in Business Management and Marketing

  • ISBN

    978-960-474-306-3

  • ISSN

    2227-460X

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    128-133

  • Název nakladatele

    WSEAS Press

  • Místo vydání

    Atény

  • Místo konání akce

    Dubrovnik

  • Datum konání akce

    25. 6. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku