Minimizing the Bullwhip Effect - Strategic Benefit in Value Network of Fast Moving Chemical Goods
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25310%2F13%3A39896961" target="_blank" >RIV/00216275:25310/13:39896961 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Minimizing the Bullwhip Effect - Strategic Benefit in Value Network of Fast Moving Chemical Goods
Popis výsledku v původním jazyce
Integration of individual entities in the value network leads to a growth in synergic effects leading to an important increase in the efficiency and competitiveness of enterprises. Therefore, companies should pay their attention to strengthening long-term relationships and strengthening the value with the partners in the whole value network. It means application of such strategic benefits for customers that increase the customers? loyalty and deepen and strengthen long term relationships between manufacturers and them. One of these strategic benefits includes minimization of the undesirable Bullwhip Effect. That is why this paper deals with the occurrence of the Bullwhip Effect and the possibilities of its suppression. The reasons for unreliable forecasts are described and identified on the basis of the analysis and assessment of time series of fast moving goods manufacturer?s sales and shown their negative effects on the value for customers. In conclusion are proposed the possible way
Název v anglickém jazyce
Minimizing the Bullwhip Effect - Strategic Benefit in Value Network of Fast Moving Chemical Goods
Popis výsledku anglicky
Integration of individual entities in the value network leads to a growth in synergic effects leading to an important increase in the efficiency and competitiveness of enterprises. Therefore, companies should pay their attention to strengthening long-term relationships and strengthening the value with the partners in the whole value network. It means application of such strategic benefits for customers that increase the customers? loyalty and deepen and strengthen long term relationships between manufacturers and them. One of these strategic benefits includes minimization of the undesirable Bullwhip Effect. That is why this paper deals with the occurrence of the Bullwhip Effect and the possibilities of its suppression. The reasons for unreliable forecasts are described and identified on the basis of the analysis and assessment of time series of fast moving goods manufacturer?s sales and shown their negative effects on the value for customers. In conclusion are proposed the possible way
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GAP403%2F12%2F1279" target="_blank" >GAP403/12/1279: Nástroje posilování dlouhodobých vztahů se zákazníky na bázi integrace a spolupráce subjektů hodnotové sítě</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Recent Researches in Applied Economics and Management - Volume I
ISBN
978-960-474-323-0
ISSN
2227-460X
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
308-314
Název nakladatele
WSEAS Press
Místo vydání
Atény
Místo konání akce
Chania
Datum konání akce
27. 8. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—