Barriers to the Development of Cooperation in Value Networks with a Low Level of Cooperation
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25310%2F13%3A39897179" target="_blank" >RIV/00216275:25310/13:39897179 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Barriers to the Development of Cooperation in Value Networks with a Low Level of Cooperation
Popis výsledku v původním jazyce
In today's highly competitive market environment it now appears insufficient for a firm to endeavour to deepen and strengthen relations with direct customers only. It is increasingly clear that the higher effects can be achieved by engaging in value networks and by developing cooperation with other entities of the network in order to provide greater value to the end customer. However, this way of thinking has not been satisfactorily implemented in Czech industrial enterprises (including metallurgical and chemical ones) yet. The paper presents results of primary qualitative researches focused on capturing the present form and the way of cooperation in selected value networks. The paper first presents the form and current mode of operation of selected value networks, and subsequently barriers are specified for further development of cooperation in these networks. The research results are reflected in the draft recommendations for improvement. The proposed improvements should contribute t
Název v anglickém jazyce
Barriers to the Development of Cooperation in Value Networks with a Low Level of Cooperation
Popis výsledku anglicky
In today's highly competitive market environment it now appears insufficient for a firm to endeavour to deepen and strengthen relations with direct customers only. It is increasingly clear that the higher effects can be achieved by engaging in value networks and by developing cooperation with other entities of the network in order to provide greater value to the end customer. However, this way of thinking has not been satisfactorily implemented in Czech industrial enterprises (including metallurgical and chemical ones) yet. The paper presents results of primary qualitative researches focused on capturing the present form and the way of cooperation in selected value networks. The paper first presents the form and current mode of operation of selected value networks, and subsequently barriers are specified for further development of cooperation in these networks. The research results are reflected in the draft recommendations for improvement. The proposed improvements should contribute t
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GAP403%2F12%2F1279" target="_blank" >GAP403/12/1279: Nástroje posilování dlouhodobých vztahů se zákazníky na bázi integrace a spolupráce subjektů hodnotové sítě</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Conference METAL 2013 Proceedings 22nd International Conference on Metallurgy and Materials METAL 2013
ISBN
978-80-87294-41-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
2006-2012
Název nakladatele
TANGER, spol. s r.o.
Místo vydání
Ostrava
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
15. 5. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—