Vstupní znalosti studentů z oblasti informatiky
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25410%2F08%3A00007320" target="_blank" >RIV/00216275:25410/08:00007320 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vstupní znalosti studentů z oblasti informatiky
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek pojednává o výsledcích realizovaného dotazníkového průzkumu. Hlavní cíle šetření byly dva. Prvním bylo získat informace od studentů o úrovni jejich znalostí práce s PC. Tato část sledovala základní znalosti technických prostředků, ovládání kancelářského programového vybavení a znalosti práce s internetem a elektronickou poštou. Druhým cílem šetření bylo zjistit, kde studenti své znalosti v této oblasti získali. Cílovou skupinou šetření byly náhodně vybrané skupiny studentů prvního ročníku Fakulty ekonomicko-správní (FES) Univerzity Pardubice. Dotazník byl rozdán 320 studentům. Vrátilo se 295 vyplněných dotazníků. Vstupní množina studentů se skládá z 23% mužů a 77% žen. Absolvované střední školy (SŠ) byly zařazeny do tří kategorií (gymnázia 42%, obchodní akademie 39%, odborné střední školy 19%). Ve třetím ročníku převažovala týdenní hodinová dotace na předměty, v rámci kterých se využívaly informační technologie, 0 hodin ? 34% a 2 hodiny ? 38%. Ve čtvrtém ročníku byla situace
Název v anglickém jazyce
The Input Knowledge of Students in Informatic Area
Popis výsledku anglicky
In this article an analysis of results of a suggested questionnaire set is presented. The questionnaire has had two major goals. In the first, we obtained information about knowledge and skills from students. During this part we focused into an elementary IT knowledge, a using of Microsoft Windows packet and Internet and E-mail skills. The second, we found out information about a specialization and place of secondary schools where students studied. Finally, the group of student be defined randomly frompart time student at Faculty of Public Administration in University of Pardubice. This group has had 295 students from 320. The student group is composed on two parts (23% of male and 77% of female). The secondary school is divide to tree categories (a grammar school, a business academy and others). We mined following knowledge: in the third year IT subjects had 0 hour (34%) and 2 hours (38%) per week of study at the secondary school; in the fourth year IT subjects had 0 hour (41%) and 2
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
IN - Informatika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2008
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Informatika XXI/2008
ISBN
978-80-7302-151-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
—
Název nakladatele
Konvoj, spol. s r.o.
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Luhačovice
Datum konání akce
23. 1. 2008
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—