The Meaningful Learning and Text Visualization
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25410%2F09%3A00009267" target="_blank" >RIV/00216275:25410/09:00009267 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The Meaningful Learning and Text Visualization
Popis výsledku v původním jazyce
This deal with concept of meaningful learning, especially process of learning based on visualization of concepts and relations between concepts. Everybody who needs to study must read many texts. Understanding the meaning of text is the main criterion ofstudying success. For better understanding we can use text visualization to gain better organization of our knowledge. The aim of this article is to bring an idea about meaningful learning and it also to bring experiences with model for text visualization.
Název v anglickém jazyce
The Meaningful Learning and Text Visualization
Popis výsledku anglicky
This deal with concept of meaningful learning, especially process of learning based on visualization of concepts and relations between concepts. Everybody who needs to study must read many texts. Understanding the meaning of text is the main criterion ofstudying success. For better understanding we can use text visualization to gain better organization of our knowledge. The aim of this article is to bring an idea about meaningful learning and it also to bring experiences with model for text visualization.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/SP%2F4I2%2F60%2F07" target="_blank" >SP/4I2/60/07: Indikátory pro hodnocení a modelování internakcí mezi životním prostředím, ekonomikou a sociálními souvislostmi</a><br>
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Scientific Papers of the University of Pardubice, Series D
ISSN
1211-555X
e-ISSN
—
Svazek periodika
14
Číslo periodika v rámci svazku
15
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—