Marketing Mix in Multilevel Marketing Companies
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25410%2F12%3A39894914" target="_blank" >RIV/00216275:25410/12:39894914 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Marketing Mix in Multilevel Marketing Companies
Popis výsledku v původním jazyce
Multilevel marketing as one of possible forms of products or services distribution as well as the remuneration system is widely considered to be serious, fair and ethic way of managing and functioning of the organization. However, many people are still against. One of the possibilities how to prove it and how to show the significant difference between traditional and MLM companies refers to the comparison of their marketing mixes. This article deals in full with MLM system and compares marketing of non-direct sale companies as well as direct sale companies where the dealers are remunerated according to multilevel marketing. This comparison is based on the basis of 4P's and extended 7P's marketing mix.
Název v anglickém jazyce
Marketing Mix in Multilevel Marketing Companies
Popis výsledku anglicky
Multilevel marketing as one of possible forms of products or services distribution as well as the remuneration system is widely considered to be serious, fair and ethic way of managing and functioning of the organization. However, many people are still against. One of the possibilities how to prove it and how to show the significant difference between traditional and MLM companies refers to the comparison of their marketing mixes. This article deals in full with MLM system and compares marketing of non-direct sale companies as well as direct sale companies where the dealers are remunerated according to multilevel marketing. This comparison is based on the basis of 4P's and extended 7P's marketing mix.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Advances in Economics, Risk Management, Political and Law Science
ISBN
978-1-61804-123-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
275-280
Název nakladatele
WSEAS Press
Místo vydání
Atény
Místo konání akce
Zlín
Datum konání akce
20. 9. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—