Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Marketing Mix in Multilevel Marketing Companies

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25410%2F12%3A39894914" target="_blank" >RIV/00216275:25410/12:39894914 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Marketing Mix in Multilevel Marketing Companies

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Multilevel marketing as one of possible forms of products or services distribution as well as the remuneration system is widely considered to be serious, fair and ethic way of managing and functioning of the organization. However, many people are still against. One of the possibilities how to prove it and how to show the significant difference between traditional and MLM companies refers to the comparison of their marketing mixes. This article deals in full with MLM system and compares marketing of non-direct sale companies as well as direct sale companies where the dealers are remunerated according to multilevel marketing. This comparison is based on the basis of 4P's and extended 7P's marketing mix.

  • Název v anglickém jazyce

    Marketing Mix in Multilevel Marketing Companies

  • Popis výsledku anglicky

    Multilevel marketing as one of possible forms of products or services distribution as well as the remuneration system is widely considered to be serious, fair and ethic way of managing and functioning of the organization. However, many people are still against. One of the possibilities how to prove it and how to show the significant difference between traditional and MLM companies refers to the comparison of their marketing mixes. This article deals in full with MLM system and compares marketing of non-direct sale companies as well as direct sale companies where the dealers are remunerated according to multilevel marketing. This comparison is based on the basis of 4P's and extended 7P's marketing mix.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Advances in Economics, Risk Management, Political and Law Science

  • ISBN

    978-1-61804-123-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    275-280

  • Název nakladatele

    WSEAS Press

  • Místo vydání

    Atény

  • Místo konání akce

    Zlín

  • Datum konání akce

    20. 9. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku