Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Right to privacy and some methods of direct marketing

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F13%3A00212515" target="_blank" >RIV/62156489:43110/13:00212515 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.11118/actaun201361072277" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.11118/actaun201361072277</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.11118/actaun201361072277" target="_blank" >10.11118/actaun201361072277</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Right to privacy and some methods of direct marketing

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Promotion constitutes part of the marketing mix which consists of advertising, sales support, public relations, personal sale and direct marketing. It may be stated that the law delimits boundaries to all these elements of the communication mix. In the following contribution I will only focus on some methods of direct marketing and I intend to investigate the "purposeful appeal to purchase and consumer behaviour of clients" as viewed by the present Czech law. These communications often disturb the privacy of individuals, harass in an inappropriate time, marketing companies often illegally collect and share customers' personal information. My target is to list legal limits instituted in the sphere of direct marketing for the individual marketing practices by the Czech law.

  • Název v anglickém jazyce

    Right to privacy and some methods of direct marketing

  • Popis výsledku anglicky

    Promotion constitutes part of the marketing mix which consists of advertising, sales support, public relations, personal sale and direct marketing. It may be stated that the law delimits boundaries to all these elements of the communication mix. In the following contribution I will only focus on some methods of direct marketing and I intend to investigate the "purposeful appeal to purchase and consumer behaviour of clients" as viewed by the present Czech law. These communications often disturb the privacy of individuals, harass in an inappropriate time, marketing companies often illegally collect and share customers' personal information. My target is to list legal limits instituted in the sphere of direct marketing for the individual marketing practices by the Czech law.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AG - Právní vědy

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Acta Universitatis Agriculturae et Silviculturae Mendelianae Brunensis

  • ISSN

    1211-8516

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    61

  • Číslo periodika v rámci svazku

    7

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    2277-2283

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus