Right to privacy and some methods of direct marketing
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F13%3A00212515" target="_blank" >RIV/62156489:43110/13:00212515 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.11118/actaun201361072277" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.11118/actaun201361072277</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.11118/actaun201361072277" target="_blank" >10.11118/actaun201361072277</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Right to privacy and some methods of direct marketing
Popis výsledku v původním jazyce
Promotion constitutes part of the marketing mix which consists of advertising, sales support, public relations, personal sale and direct marketing. It may be stated that the law delimits boundaries to all these elements of the communication mix. In the following contribution I will only focus on some methods of direct marketing and I intend to investigate the "purposeful appeal to purchase and consumer behaviour of clients" as viewed by the present Czech law. These communications often disturb the privacy of individuals, harass in an inappropriate time, marketing companies often illegally collect and share customers' personal information. My target is to list legal limits instituted in the sphere of direct marketing for the individual marketing practices by the Czech law.
Název v anglickém jazyce
Right to privacy and some methods of direct marketing
Popis výsledku anglicky
Promotion constitutes part of the marketing mix which consists of advertising, sales support, public relations, personal sale and direct marketing. It may be stated that the law delimits boundaries to all these elements of the communication mix. In the following contribution I will only focus on some methods of direct marketing and I intend to investigate the "purposeful appeal to purchase and consumer behaviour of clients" as viewed by the present Czech law. These communications often disturb the privacy of individuals, harass in an inappropriate time, marketing companies often illegally collect and share customers' personal information. My target is to list legal limits instituted in the sphere of direct marketing for the individual marketing practices by the Czech law.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AG - Právní vědy
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Acta Universitatis Agriculturae et Silviculturae Mendelianae Brunensis
ISSN
1211-8516
e-ISSN
—
Svazek periodika
61
Číslo periodika v rámci svazku
7
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
2277-2283
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—